søndag, september 06, 2009

I al fredelighed

Mmmm en dejlig afslappende weekend.

Fredag skulle vi .... INGENTING.
Jo, dvs. jeg skulle til frisør sammen med Kristian - vi skulle begge to klippes, og jeg skulle have udjævnet den lidt mærkelige farve mit hår havde ovenpå en sommer med halvlangt hår: lysblondt lag yderst, mørk/mellemblond lag inderst. Så jeg fik stribet det igennem, og nu er det lidt mere jævnt fordelt, samtidig med at klipningen har gjort, at mine krøller er tilbage :D

Igår skulle vi ... INGENTING.
Jo, Bruno havde et cykelarrangement ... 6 timer rundt og rundt ovre i skovene i Middelfart. Men vi andre havde ingen faste planer. Så jeg var lidt huslig/praktisk, og ellers stenede jeg bare lidt rundt ...

Idag skulle vi ... INGENTING.
Så Bruno fik slået græsset, og jeg fik gjort rent i køkkenet. Resten af huset kunne jeg glad ignorere, for det trængte ikke. En stor del af årsagen til det er min nye hushjælp - hun kommer hver tirsdag og er en lille hvid hvirvelstrøm af renhed og effektivitet. Jeg skriver en seddel, og når jeg kommer hjem har hun gjort de ting, der står - som regel noget med badeværelser, strygning og andet forefaldende.

Oven i købet ligger der gerne en kærlig seddel fra denne husalf, med en tekst i retning af "kys kys søde mor", for husalfen ligner til forveksling min dejlige datter.

Hun vil gerne tjene pengene, og jeg vil gerne have lidt aflastning, men gider ikke have fremmede ind i huset. Alle er glade. Når jeg så også har en dygtig stor søn, som gerne svinger støvsugeren og henter vasketøj ind fra snoren, og hvad han ellers bliver bedt om, så er det jo ingen sag.

Derfor var der idag også tid til at male lidt lister oppe på gæsteværelset. Det tager form - og det skal i brug i morgen, hvor jeg skal i bif og se District 9 med en udenbys kollega. Filmen går ikke før 21.15, så hun nupper en overnatning her.

Lige nu står der duftende chokoladekaffe på bordet - i de pæne kopper.
Og lige om lidt er der Vuelta Espana på Eurosport.

Det er okay.

Ingen kommentarer: