onsdag, september 23, 2009

Ovenpå!

Jeg har godtnok været nede på energi i denne uge. Jeg fik ondt i halsen torsdag aften, og det har pillet pynten af mig hele weekenden og indtil idag.

Jeg har haft den klassiske for-rask-til-at-være-sygemeldt .... og holdt den gående på panodil hot, strepsil, ipren, cacao med cognac i og andre mere eller mindre fantasifulde "kure". Jeg har fungeret fint nok på arbejde - bortset fra den der hals, der gjorde ONDT - men er bare klasket sammen når jeg nåede hjem...

Min søde mand har udfoldet sit omsorgsgen, og har igår og i mandags anbragt mig venligt men bestemt i sofaen med et tæppe, mens han lavede aftensmad og klarede hjemmets logistik. Og jeg HAR absolut ikke lavet noget som helst mere krævende end at børste tænder og gå på toilettet.

Idag vågnede jeg og kunne konstatere, at halsen kun var øm. Og da jeg havde en hjemmearbejdsdag, kunne jeg kombinere hængerøvsbukser, hjemmestrikkede strømper, tedrikning og skrivning af designdokument ... herligt og afslappende!

Egentlig skulle jeg have stoppet med mit "rigtige" arbejde kl. 14 og have været til en vinsmagning hos en leverandør, men det var dømt ude allerede igår. Jeg kunne nemlig ikke smage alverden, og det vil være løgn hvis jeg påstår at min smagssans er på toppen idag. Så jeg havde egentlig tænkt afspadsering, men jeg havde det så godt, at jeg valgte at gemme afspadseringstimerne til en anden dag.

På grund af vinarrangementet meldte jeg i sidste uge afbud til X-tetten - og godt det samme, for jeg er godtnok rusten i stemmen stadigvæk.

Men for pokker, hvor er det top-dejligt at have overskud til andet end at skifte kanal og gå på toilettet! Jeg har bare nydt det idag! Fået skrællet og kogt grød af de æbler, Bodil havde fundet/samlet op/plukket et eller andet sted og havde med herover i fredags. Ordnet strygetøjet. Tændt stearinlys i hele hytten.

Ovenpå. Sådan har jeg det simpelthen idag. For første gang i en uge føler jeg mig ikke kronisk bagud af dansen.

Mmmmmmmm ... overskud!

Ingen kommentarer: