tirsdag, juli 18, 2006

De mange glæder ved cykling...

Ja - der er jo både det, vi ser på TV og så det med at sidde på cyklen selv!

I dag ræsede jeg hjem fra arbejde, og kastede mig ind foran fjernsynet for at se dagens bjergetape. Samtidig med at jeg skulle følge med, hvad der foregik på Alpe d'Huez, skulle vi lave aftensmad - der blev snittet grøntsager ved sofabordet og spurtet ud i køkkenet, når det var nødvendigt...

Vi skulle nemlig spise tidligt i aften - og ud og cykle en lille tur.

Etapen skuffede ikke - det var herligt at se "konfirmanden" - lille Fränk Schleck - vinde i dag. Han skal nok blive go' hen ad vejen, den dreng! Hans kørestil og fysik minder mig lidt om Basso - samme elegante bygning og samme lette kørestil.
Sastre holdt også NÆSTEN ved, da han kom op til Landis - han er med endnu!

Tog en cykletur med klubben i aften. Jeg ku' godt mærke, at benene var tunge fra i søndags - men jeg ville gerne køre 50-60 km uden at forcere. Jeg kom dog afsted med en gruppe, som efter lidt tid, hvor tempoet egentlig passede mig godt, blev kørt lidt friskere, end mine trætte ben var i stand til at køre med på.

For at få det resultat, jeg var kørt afsted for at få (en restitutionstur med max. 25-26 i snit), valgte jeg efter ca. 20 km at skilles fra gruppen.
Og så var det irriterende: jeg skulle nærmest diskutere med nogen i gruppen for at få lov til at køre selv. Der er en eller anden overdreven omsorgsfuldhed engang imellem, som gør, at man nærmest skal slås for at få lov til at køre fra. Jeg synes det var oplagt: jeg ville noget andet end gruppen, og derfor ville jeg køre selv. Ganske udramatisk og no hard feelings.
Et enkelt blik på mig ville afgøre, at jeg hverken var udmattet, fortumlet eller ude af stand til at finde hjem (vi befandt os på en af mine standardruter). Oven i er jeg meget vant til at køre alene - så mon ikke det gik?

Men nej - det skulle diskuteres, og jeg er bange for, at jeg kom til at lyde en anelse irriteret. Håber ikke, at nogen tog det ilde op. Men jeg er voksen, og gider ikke diskutere mine valg med andre.

Jeg havde en rigtig god tur og kom hjem med 25 i snit efter 60 km. Benene forblev tunge hele vejen, men jeg fik min restitutionstur. I morgen er det hviledag :o)

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

JA sikke en Tour etape i går !
Jeg havde manden min med hjem allerede kl. 14.30 - vi havde en aftale med en ejendomsmægler. Så efter han var gået sad vi på terassen og så Touren. Sad og sad var så meget sagt, jeg havde svært ved at sidde stille og se "konfirmanden" slier sig op til en sejr og så ligne en der kunne have kørt 100 km mere :-)
Håber på en rigtig spændende etape idag også (måske med kyllingen i fokus).

Anonym sagde ...

Jamen det går jo bare DERUDAF ! med flyvende kylling og 20 point på kontoen :-)

Anonym sagde ...

Vi kan slet ikke få armene ned herhjemme !!! :-) Tillykke til Mickael Rasmussen - den FLYVENDE kylling

Lizelotte sagde ...

hehe ... Yrsa ... du kan vist også godt li' cykelsport... :o)

Anonym sagde ...

Jeg er helt og aldeles SOLGT men ikke kun til cykling - næsten AL slag sport! men jeg kender ikke mange piger som kan følge mig :-(
SÅ jeg er rigtig glad for at her er en som deler min interesse.

Lizelotte sagde ...

Jeg vil helst se cykling - men jeg følger også gerne håndbold, badminton, atletik og lidt fodbold. Formel 1 synes jeg dog er dybt kedeligt :o)

Anonym sagde ...

Ja Formel 1 er ikke det mest ophidsende og heller ikke travløb det kan jeg ikke svinge mig op til at se ligemeget hvor meget jeg KEDER mig :-)

Lizelotte sagde ...

Nej eller enhver anden form for hestesport - GAAB!