søndag, juli 09, 2006

Jeg er så glaaaad for min cyyykel...

Jeg er nødt til at sige det som det er!
Nu kan jeg ikke lade være med at flyde over ... JEG ER BARE SÅ GLAD FOR MIN NYE CYKEL!

Ikke bare fordi den er flot og tjekket. Det er da også dejligt.
MEN den kører også som en drøm...

Nu har Bruno justeret gearene, så de skifter helt perfekt, der er monteret flaskeholdere og en smart lille pumpe, min lille taske er skiftet over fra min gamle racer, og der er indlæg i dækkene, så jeg forhåbentlig ikke får brug for taskens indhold (dækjern og reserveslange ;-).
Jeg mangler bare at få min cykelcomputer retur fra Canyon, så er det hele som det skal være.
Og så et par nye pedaler - kører med de gamle look-pedaler, men vil have spd-r på.

I går kørte jeg en tur på 53 km - i dejligt aftenvejr, ud på Trelde Næs og retur, ind over Bøgeskov og Egeskov, ud til Gårslev, over Børkop og ud til Vejle Landevej og hjem. Jeg nød at være alene med markerne og duften af jordbær, når jeg passerede en jordbærmark. Solen og vinden og asfalten, som vekslede mellem nylagt og hullet og midt imellem.

Gearskiftet, som bare klikker, og gør som jeg beder dem om - glat, glat... jeg er glad for jeg ikke sparede på det, og købte Ultegra - Shimanos næstbedste. Det er noget HELT andet end mine gamle midt-90'er Campagnologear på Bianchien...

Måden, cyklen tager imod kraften på, og bare ACCELERERER på, når jeg rejser mig op og træder til ... fordi den er lettere og stivere i rammen end den gamle. Den er dog lidt sidevindsfølsom, og danser næsten under mig, som en forårskåd fuldblodshoppe, når vinden bliver stærk.

På min nye cykel føler jeg mig næsten flyvende ... jeg ved det er en illusion, for jeg er ikke i særligt god form pt, og bestemt ikke den hurtigste knallert på havnen. Men køreglæden er en stærk motivation. Det, at grejet bare er i orden og reagerer, som det skal, under mine hænder.
Og formen - den skal nok komme. Har planer om 3-4 ture om ugen indtil det går løs i Hamborg. Og så skal den holdes ved lige, skal den.

Jeg får en god sensæson, har jeg bestemt.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Herligt! Og når man BESLUTTER sig for at få en god sæson - så får man det!

Lizelotte sagde ...

Også når det kun er en halv sæson, håber jeg :o)