søndag, juli 23, 2006

En østkystpige tager vestpå

Fredag eftermiddag lige før fyraften - jeg havde bare været SÅ klar til weekend SÅ længe... hotlinen, som jeg passer for mine ferierende kolleger, havde været ret rolig i fredags - noget tyder på at feriestemningen er ved at indfinde sig i vores medlemsbanker også.

Weekenden bankede alvorligt på...
arbejdsplads

Hjemme stod Campletten klar, og vi skulle bare lige smide lidt klude i en taske, så var vi rykket. Omkring spisetid tjekkede vi ind i Lyngbo Camping for at nyde en weekend - os to alene, uden børn! Dejligt....

Der var stadig masser af sol, da vi var færdige med at slå vores feriebolig op, det nød vi i fulde drag, sammen med en flaske mousserende hvidvin.
Bruno i aftensol

Vi stegte bøffer, som vi spiste med en masse grøntsager til, og nød en flaske rødvin. Da det blev aften, blev det køligere, og vi trak lidt mere tøj på, men blev ude så længe som muligt. Der er ikke noget som aftenhygge på en campingplads...
lys og rødvin

Man sover godt, når man næsten er udendørs. Lørdag formiddag var meget overskyet i Vestjylland, og vi udnyttede tiden til at tjekke butikkerne i Henne Strand By ud. Da vi kom tilbage til pladsen, var der blevet meget lunt, om end der stadig var noget overskyet. Vi ville se strand og havvand - og mærke det mellem tæerne - så vi pakkede en rygsæk og hoppede på cyklerne. Vi havde luret en sti, der skulle føre ned til vandet, hvor der også er et stykke naturiststrand, vi kunne bade på. Vi var ikke sikre på, at vi kunne cykle hele vejen, men det skulle da forsøges.

Jeg fik en del træning i at køre i løst sand, og køre op og ned på min mtb ... men nogen stor mountainbiker bliver jeg nok aldrig! Vi kørte ad en sti langs et område, der hedder Lyngbo Hede. Da det gik over i klitter, måtte vi give op og stille cyklerne - stierne forvandledes til at være helt løst sand - og gå det sidste stykke. Det gjorde nu heller ikke noget - vi fik godtnok vores motion den dag, både ved at cykle, og ved at gå gennem klitterne!
Bruno i klitterne

Det gav god bonus, for der var dejligt ved stranden - ingen vind, og næsten ingen mennesker. Lunt vand og sandbund - og hvad skal man så mere ønske sig?
Liselotte med krukket benstilling ved stranden

Som det ses her, var solen NÆSTEN igennem - man kunne mærke den varme, og se den komme igennem skyerne en gang imellem. Hvis den var kommet igennem, kan det nu også godt være, der var blevet for varmt til at ligge på stranden. Og hvad der sker for mig med benstillingen på det billede, skal jeg ikke kunne sige... ;o)

På stranden lavede Bruno smukke sandskulpturer. Han er lidt af en kunstner... ;-)
Brunos sandskulptur

På vej tilbage fra stranden kørte vi mellem Lyngbo Hede og klitterne, langs med vandet. Det var en lidt nemmere cykletur, selvom den måske var lidt længere. På vejen stødte vi på dette skilt - det er egentlig underligt, at de ikke rydder op i et så turistbesøgt område som Henne...
minefare

Vi holdt os selvsagt pænt på stien.

Aftensmaden blev indtaget på Pizzeria Mandolino i Henne. Maden var ordinær, men de unge mennesker, som serverede osv. var ualmindeligt søde, servicemindede og høflige.
Der var ellers grisefest på campingpladsen, men vi havde ikke lyst til at deltage. Det er heldigvis også ganske valgfrit.

Vi har tidligere været på andre, mindre pladser. Her har vi oplevet, at man meget kraftigt blev opfordret til at deltage i de fællesaktiviteter, der var på pladsen, og når vi bare er afsted en weekend, har vi egentlig mest lyst til at være os selv.

En anden ting, vi oplevede her, var den større tvangfrihed omkring påklædning. Pladsens beboere sås både i på- og afklædt stand, alt efter lyst og forfrossenhed. Vi så ingen "fleecetrøje-og-bar-numse"-naturister. Når der blev køligt, iførte folk sig tøj, på en mere "normal" måde, end vi har set visse andre steder - det kan jeg godt lide.

Men trætte var vi, lørdag aften, og vi gik tidligt i seng. I morges vågnede vi til lyden af regn mod teltdug, så vi blev indendøre indtil det stoppede lidt op ad formiddagen. Så pakkede vi sammen, og efter en afstikker ind til Henne, hvor jeg havde bestemt mig for at forsyne mig med flere Only-tshirts til 25 kr., kørte vi hjemad...
klar til afgang

Det var en rigtig dejlig weekend - vi håber på, at der bliver flere weekender, hvor der er vejr til at campere.

Med eller uden tekstiler...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Øhmn - Lizelotte? Naturistcamping ... jeg er lidt lettet over det der campingbord, der står foran Bruno ... :-/

Lizelotte sagde ...

Helle --- billedet er naturligvis taget på den anstændige måde MED VILJE .. det er ikke tilfældigt at der er et campingbord der ... hehe ...

Lizelotte sagde ...

Nej for hulen - vi ER et par heldige kartofler! :o)

Anonym sagde ...

Hvor ser det dejligt ud!
- jeg bemærkede også bordet - haha :)

Man får helt lyst til at tage afsted selv!

Lizelotte sagde ...

hehe ... acq jeg er anstændig til det sidste .. ihvertfald på min blog!