lørdag, juli 08, 2006

Hjemme igen..

Tjah - jeg løb tør for internettid, og der blev, som dagene blev varmere og sneg sig op omkring 37 graders varme, utroligt langt op til receptionen, hvor jeg kunne logge på...

Vi valgte at blive i Vaison la Romaine indtil søndag. Vi havde jo lovet ungerne, at vi skulle i Disneyland, og holdt derfor lidt øje med vejret i Paris. Lørdag kunne jeg se, at det skulle regne fra onsdag, så vi besluttede at rykke teltpælene op søndag morgen og køre til Paris.
Vi havde egentlig også allesammen fået rigeligt af at der var så varmt, at vi krøb rundt i skyggerne...

Søndag aften ankom vi til Camping Jablines, som ligger 9 km fra Disneyland.

Mandag var vi i Disneyland - det er dyrt, men ungerne var begejstrede! Vejret var dejligt - kun 30 grader og solskin - og der var ikke horribelt mange mennesker!
Bodil og jeg fik prøvet Space Mountain 3 gange - den er godtnok sjov... ;-)


Tirsdag slappede vi af - og blev enige om, at sightseeing i Paris måtte blive en anden gang - når der var mindre varmt! - og derfor besluttede vi, at vi ville trille hjemover onsdag.

Onsdag kørte vi nordpå. Op over Luxemborg, og til frokost kunne vi spise vores franske baguettes og ost og skinke på en tysk rasteplads. Hen om eftermiddagen var i i Koblenz. Der havde vi et ærinde - jeg skulle ind med min Shimano Flight Deck cykelcomputer, som jeg havde modtaget ridset og forkert programmeret. Nu vi var der, osede vi igennem i Canyons butik ...en utroligt lækker cykelbutik, hvis man lige er i Koblenz alligevel... ;-)

Efter Koblenz kørte vi til en campingplads ved Rhinen, lidt syd for Bonn. Der havde vi en hyggelig aften, hvor vi bl.a. konstaterede, at jeg har et vist talent for at kommunikere med frøer... ved ikke helt, om det er godt eller skidt... ;-)

Torsdag kl. 9.30 rullede vi nordpå igen, og torsdag aften kl. ca. 19 ramte vi den hjemlige motervejsfrakørsel. Det var sq rart at være hjemme igen.

Andreas havde holdt hus og have rimeligt godt, og fodret kaniner og hamster til den store guldmedalje. Han havde endda støvsuget lidt!

Igår - fredag - fik jeg kørt min første rigtige tur på min racer, og den skal luftes flittigt de næste uger - jeg skal jo køre 100 km den 31/7....
Det er en HERLIG cykel ... vi er allerede venner... :o)

Håber I har savnet mig lidt, og at I gider komme tilbage og snakke med mig :o)

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uha du har væres savnet Lizelotte - jeg har været inde hver dag for at se om du havde skrevet. - Skønt at høre at jeres ferie har været så vellykket og skønt at I er hjemme igen i god behold allesammen :-)

Lizelotte sagde ...

Hej Ella - dejligt, at du har savnet mine epistler :o) Jeg har også savnet min daglige tur ind forbi dine hyggelige hverdagsberetninger (og fine havebilleder...)

Anonym sagde ...

Ja. Deligt at have dig hjemme igen. Der har været så stille her inde i blogland - nu glæder vi os til at høre en masse om din ferie.

Anonym sagde ...

Dejligt at høre at I havde en dejlig tur.. Det bliver min tur om to dage, hvilket jeg bare glæder mig til! Mette bliver helt misundelig, når jeg fortæller hende, at I har været i Disney land :)

Anonym sagde ...

I skulle have spist frokost i det grønne Luxembourg og vinket og hilst fra mig.
Snøft snøft - vi kommer ikke forbi i år, da vi for første gang i MANGE år ikke skal køre til sydeuropa men flyve til Mallorca.
Sidste år forhindrede vores spritnye bil os at komme til Lux og besøge vennerne da turboen gik på en fransk motorvej :-(
Og tror I ikke at vennerne har bestemt sig for at komme til DK i den uge vi er på ferie ØV øv.
Vi må se om der bliver tid (og råd) til en lille tur derned til efteråret - herligt land og FLOT!

Anonym sagde ...

Velkommen igen. Måske skulle vi overveje Disneyland - er det noget for en næsten 21-årig og næsten 16-årig - eller er det mere noget for en 52-årig og en næsten 49-årig?
I får da rigtig noget ud af jeres ferie. Koblenz og Bonn minder mig om husbondens og min første telttur, der gik lige præcis til de egne af Tyskland. HERLIGT.

Lizelotte sagde ...

Hej Conny ... det kommer jo an på, hvad man er til. Selv kunne jeg sagtens have undværet Disney - det var mest fordi vi gerne ville give ungerne oplevelsen.

Der er faktisk vildt dejligt i Sydtyskland - smukt.