mandag, oktober 27, 2008

Mandag efter en rar weekend

Det har været en rar weekend. Især, da min fredagshovedpine var gået et andet sted hen, og min mand kom hjem fra Hannover med min datter med som passager fra Højer.

Jeg har fået mange inderlige og kærlige knus af mit tøsebarn i denne weekend. Det er også længe siden, at hun har været hjemme hos mig, for der har jo været efterårsferie, og der var hun hos sin far.

Der er hun glad for at være, men derfor kan man jo godt savne sin mor - også når man er en smuk og efterhånden ret selvstændig ung dame på 15 år.

Der har været tid til at slappe af, og vi har da også fået lavet et og andet i løbet af weekenden. Det har længe irriteret mig at der lå en masse rod på mit toiletmøbel, som har fået plads i gangen ovenpå. Det fik jeg ryddet op, og spejlene blev monteret med lidt hjælp fra min handymand.

Lørdag var der også tid til det, som efterhånden er ved at være standard for lørdag formiddag: en gåtur til torvet, og en tur ud og handle de ting, som vi manglede. Og forestil dig dette....

Liselotte køber ind på torvet. 3 kg æbler, 2 kg appelsiner. Broccoli og et kg. grønne bønner. Gulerødder og porrer. På vej gennem byen ryger et par småting mere i rygsækken. Ind i Fakta. 1 kg. kylling, 3 pund flæskefars, et par liter mælk, havregryn og mel - og 5 kg kartofler ... vupti dupti, ned i kurven.

Fra Fakta og hjem havde jeg en meget tung rygsæk og 3 bæreposer. Hold da op. Det var lige, så de der gutter, der altid sidder og drikker vin af flasken henne ved Prinsens Port, fik ondt af mig. Den ene tilbød endda, at han ville følge mig hjem og hjælpe med at bære - men jeg mente nok at kunne klare det selv, der er jo ikke så langt.

Nå men, det er ihvertfald derfor, jeg har sår på knoerne nu, for resten af dagen var mine arme lige så lange som en gorillas. Pyha.

Søndag fik vi besøg af mine svigerforældre og et hold af deres venner, som legede chauffør (og lige fik set hvordan vi bor også ;) - det er første gang Ninna og Bent er her siden vi lige havde overtaget huset. Det var rigtig hyggeligt at have dem på besøg, og lige så snart de var kørt, måtte jeg afsted med tøsebarnet, som skulle tilbage til Højer igen.

Vi fik en lang snak, som vi altid gør, når vi kører bil sammen. Vi får vendt stort og småt, pjatter og snakker alvorligt. Det er kvalitetstid, og turen derned går MEGET hurtigere, end når bilen vender snuden mod Fredericia igen. Det er kedeligt at køre alene.

Nu er det så mandag, og en spændende uge venter forude. Det har været en god dag idag - den fløj afsted, og pludselig skulle jeg hjem. Jeg nåede ikke engang at få revance over min legekammerat i bordtennis - han var vildt heldig og vandt over mig i 3 sæt, men i morgen - - i morgen får han klask!

Ingen kommentarer: