onsdag, juni 14, 2006

En god bog

For nylig havde jeg 15 års jubilæum, og i den anledning fik jeg et gavekort til byens handelsstandsforening.

De blev bl.a. omsat i bogen: Drømmeholdet - historien om CSC, af Lars Werge.

Bogen handler om, hvordan verdens bedste cyklehold kom til verden - og det har været en lang og stenet vej.

Cykelsportfans og ikke mindst dem af os, der følger team CSC, må bare læse denne bog. Det er lykkedes Lars Werge at få kommentarer fra både venner og "fjender" af Bjarne Riis, og fra "hestens egen mule" også.
Det giver et bredt og nuanceret billede ikke alene af holdet, men også af cykelsporten på godt og ondt.

Altså ikke bare en "hvor-er-det-fantastisk" bog - men en bog, der gør et ærligt forsøg på at forholde sig kritisk. At bogen tillige med er velskrevet, gjorde, at jeg slugte den på en uges tid - selvom jeg også lige skulle holde fest for 35 mennesker i weekenden.

Eneste svage punkt er forfatterens tendens til engang imellem at fravige den kronologiske gennemgang med ikke voldsomt elegante hop til nutiden. Men han er tilgivet. For jeg følte mig stærkt underholdt.

Ingen kommentarer: