onsdag, marts 14, 2007

Niveabrune stænger?

For nogen tid siden fik jeg et tilbud om at få lov til at være Nivea Summer Beauty Ambassador.

Det lyder måske lidt af eksotiske rejser og modelbilleder ved en kokosnødde-strand, men det var såmænd bare et tilbud om at teste selvbrunere - og måske, hvis jeg havde lyst, at skrive lidt om det på min blog.

Nu er jeg i forvejen bruger af selvbrunere, da jeg ikke vil udsætte min aldrende hud for solariebelastningen (af frygt for at komme til at ligne en sveske i utide), så det lå jo lige for at sige JA TAK!

Min erfaring med selvbrunere er ikke så lang, men ved et lykketræf fandt jeg i september det helt ultimative produkt - troede jeg i første omgang. Det var fra Piz Buin - en væske, som blev pumpet ud som et let skum. Let at fordele jævnt, gav en god og fhv. holdbar farve.
Der var dog et minus: når man havde brugt halvdelen af flasken, kunne pumpen ikke mere. Den første fik jeg byttet til en ny pumpe, men denne gik OGSÅ i stykker halvvejs igennem. Så det.
Så 2. gang fik jeg den tilsvarende creme, og den kan jeg ikke anbefale - ihvertfald ikke til ben og arme. Jeg lignede en giraf, når jeg brugte den - ihvertfald mønstret (forestil dig en lav og let overvægtig giraf med muskuløse ben...).

Så tilbuddet fra Nivea kom som kaldet.

Jeg lagde ud med den lyseste af cremerne. Og man skal måske være mere skummetmælksfarvet end mig, for jeg synes ikke, den gav ret meget farve hen over de 5 dage, som loves på flasken. Men en lækker, velduftende creme, som fugter godt.

Siden har jeg brugt den mørkeste. Den er nem at fordele jævnt, og den giver en fin farve. Som den lyse creme dufter den dejligt og fugter fint. Eneste bagdel er holdbarheden. Den er ikke ret lang. På benene skal man ihvertfald have en tur med hamphandsken en gang om ugen for at "viske ud" og starte forfra, for pludselig bliver man små-skjoldet...

Men til prisen vil jeg sige, at det er et fint produkt. Jeg har set den til 45 kr. i Føtex.

Så, Nivea. Jeg er klar til at teste noget mere :-)

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det må være det, som går ind under fænomenet "Viral Markedsføring" - spred dit budskab fra forbruger til forbruger. Ret smart ...

Det skulle efter sigende blive mere og mere populært, i takt med at vi forbrugere bliver dygtigere til at filtrere reklamebudskaber fra og til at se igennem skjult reklame.

http://www.kommunikationsforum.dk/?articleid=11867

Lizelotte sagde ...

Ja, det er det jo lige præcis.

Overvejede faktisk at sige nej tak, eller bare at undlade at skrive om produktet. Men så gad jeg ikke være politisk korrekt. Og gjorde som jeg havde lyst til.. :-)

Lommen sagde ...

Blev faktisk først lidt overrasket over, at netop du ville bruge din blog til at reklamere på, Lizelotte.
På den anden side: Jeg synes på ingen måde, dit indlæg ødelægger din troværdighed. Fik mig da osse et dejligt grin over den lille, buttede giraf. Skønt billede på det indre biograflærred! :-)
Det handler som altid om, HVORDAN man gør ting. Den politiske korrekthed kan sgu hurtigt gøre, at alting bliver så principielt og moralsk - og dermed kvæle mange gode ting.
Hep for selvstændig tænken og handlen! :-)

Anonym sagde ...

Tænk har også gjort sig deres tanker...
http://www.taenk.dk/index.php?sid=1&cid=7030

Der er jo en fare for, at man skriver, hvad man får penge for, og ikke hvad man mener.
Det mistænker jeg nu ikke dig for, Liselotte!

:-)

Maria sagde ...

Marie tester ALT muligt nu, så bare bom din Nivea connection for nogle flere produkter ! ;-)

Lizelotte sagde ...

Arrgh - jeg har selvfølgelig smidt mailen væk, så jeg kan ikke engang skrive og fortælle om det ...

Tak, Henning... :-)

Stella Dallas sagde ...

Orv, jeg vil også være ambassadeur per excellence! En gratis brun teint siger man jo helt klart aldrig nej til...

Lene sagde ...

giraf tror jeg, at jeg kommer til at ligne uanset produkt, så jeg tør ikke (pivskid lene)