lørdag, juli 28, 2007

Danser med bjørne

Det var ikke fordi jeg følte mig overvældende kvik, da jeg vågnede i morges.
Men Kristina var håbefuldt kommet hertil i går, og jeg vidste også, at det betød en masse for Andreas, at vi kom ned og så hans vagtskifte i dag.

Og da jeg først kom ud af sengen, var det faktisk helt okay.

Så vi kørte til Gråsten, Kristina, Bruno og jeg. Da vi ankom, gik vi ned til slottet. Der stod en garder - en af Andreas' kolleger. Der var ingen skilte om hvor og hvornår vagtskiftet var - kun et hvidt skilt med "INGEN ADGANG - POLITIET".
Det er vist sådan, at haven er åben, når familien ikke bor på slottet. Det gør de dog for tiden.

Jeg talte med Andreas i torsdags, og han fortalte, at han havde set Dronningen. Hun kom ud for at ryge (ha - naturligvis!) og Andreas præsenterede gevær (det skal de). Så TALTE HUN TIL HAM... hun sagde: "Videre, garder" som signal til, at han ikke behøvede at præsentere gevær mere.

Så nu har han snakket med Dronningen. Sådan lidt envejs..

Der kom flere folk til, og rygtet ville, at det altså var her, det ville foregå.
Kl. 12 viste det sig heldigvis at være rigtigt. Vi så Andreas skifte vagt, tog billeder og en masse film, og så fulgte vi efter dem, da de marcherede op gennem byen (håber ikke den stakkels dreng blev alt for pinligt berørt, da Kristina og jeg besluttede, at en hurtig spurt nok skulle bringe os på siden af dem...).

Her er han så - Andreas på vej gennem Gråsten by, iført blåt og bjørn. Han er for lækker! Og det er ham under den lyserøde pil...

And i bjørn

Bruno mobber mig godtnok lidt med, at jeg er så stolt som en pave af min flotte søn. Han griner af mig - men pyt. Det kan ikke ødelægge min moderlige glæde over at ha' sådan et pragteksemplar til at føre arvemassen videre ;-)

For lidt siden ringede han. Han sagde, at vi ikke var ALT for pinlige, og at han i øvrigt kommer hjem om en times tid ... han kunne køre med en kammerat hertil, som er i bil. Så får han en overnatning hjemme. Jeg tror nok, at var hårdt tiltrængt, for det har været en lidt skør uge for ham uden ret meget søvn, hvile eller fritid. Den smule fritid de har, bruger de på vedligehold af deres grej (pudsning af støvler, taske osv). Men i morgen har han rigtig fri.

Ellers har der gået rygter om, at man ikke fik lov at komme hjem den første måned. Det var da heldigvis kun et rygte :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Han er sgu da FLOT!!! Ham kan du dælme godt være stolt af :o)

Lizelotte sagde ...

Gu' er han flot, Anita :-) og jeg er frygteligt stolt!