lørdag, juli 07, 2007

Lige om lidt

Om ca. 11 timer starter min clockradio.


Jeg står op. Børster tænder. Hælder lidt vand i håret, og vækker mine søvnige unger.

Der er kulsort udenfor, selv her først i juli måned.


Vi samler de sidste ting sammen. Tager ting ud af køleskab og fryser, putter dem i køleboksen til bilen. Sørger for bil-guf og blade og bøger til underholdning undervejs.


Og ca. ½ time senere starter bilen sin lange køretur. Først med Bruno ved rattet (fordi jeg sagtens kan sove i bilen), og senere med mig som chauffør (når Bruno bliver træt).


Søndag morgen - ved 9-tiden - holder vi pause, nede forbi Hannover. Finder et sted hvor vi kan købe morgenbrød, og kører lidt væk fra motorvejen, så vi kan nyde det i en grøftekant.

Sådan starter vores ferier næsten altid. Det er blevet tradition, og ungerne brokker sig aldrig det mindste over det tidlige starttidspunkt eller den lange køretur. Det er en del af vores ferie.

For "vores" er det - og "vi" er vi, selvom vi er en sammenbragt familie, hvor vi ikke alle deler gener. Vi er glade for vores traditioner - dem som er VORES - de binder os sammen.

Jeg ved, vi får en fed ferie. Vi er næsten klar. Jeg er ved at bage rugbrød og gulerodsboller, til at dele mellem os og vores hus-sitter, som ikke skal komme til et tomt køleskab. Kristina har været så sød at love at passe på vores hus, vores dyr og vores blomster. Andreas vil være her, i det omfang han har fri, og når han ikke har, ved jeg, at hun kan trække på Lasse, hvis hun har brug for hjælp.

Mon ikke også hun får veninder på besøg undervejs, hvis vejret bliver godt er der jo ikke langt til stranden herfra.

Lige her og nu har feriefornemmelserne rigtig meget meldt sig hos mig. Jeg glæder mig til campingpladsen i Cevennes, som vi forventer at ankomme til mandag. Søndag aften overnatter vi et sted i Alsace ... som vi plejer :-)



12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den gang Kaj og jeg var unge og boede i lejlighed på 2. sal midt i en stor by, var vi til "hus-sittere" for familien ude ved kysten.

Det var dejligt og fuldstændigt som en ferieuge i sommerhus.

Rigtig god ferie!

Regitze sagde ...

det begyndte at blæse kraftigt for lidt siden og nu pisker regnen ned igen. hvor jeg glæder mig med jer - ha en rigtig dejlig ferie i det franske allesammen!

Lene sagde ...

ha en dejlig ferie nede i det franske. Jeres traditioner lyder hyggelige, ferien starter nemlig ikke når man er ved slutdestinationen, men når man vælter ud af sengen :-)

hils hele den sammenbragte familie og mon ikke du får abstinenser og lige køber et netkort, så vi hører lidt fra dig ;-)

Lizelotte sagde ...

Helle, jeg håber også det bliver en mini-ferie for Kristina - forhåbentlig med godt vejr så hun kan nyde det på terrassen.

Regitze, det holder tørt her lige nu, men det stormer nærmest... jeg glæder mig til franske vejrtilstande :-)

Lene, det kunne godt gå hen og gå sådan, at jeg LIGE skal online... ;-)

TAK allesammen. Vi er mentalt taget afsted - selv ikke årets første TdF-etape kan rigtig holde os fast...

Anonym sagde ...

Også en lille hilsen her fra mig, hvor jeg vil ønske jer en god velfortjent ferie. Det er jer vel ondt, I nu drager af til ferielandet, forhåbentlig med bedre vejr end vi har her i tiden med typisk dansk sommervejr...

Ella sagde ...

Hav en rigtig dejlig ferie i sydens varme, Lizelotte :-)

Unknown sagde ...

Rigtig god ferie, håber at I får en masse gode oplevelser. . . .

Lizelotte sagde ...

Tak skovsmølf, Ella og SB ... :-)
Nu går jeg i seng - - jeg skal jo snart op!

Anonym sagde ...

God ferie - forhåbentlig i dejlig sommervarme. Frankrig ser bare dejlig ud.

Lommen sagde ...

Hold kæft, I er heldige! :-) Rigtigt god tur - lyder så SKØNT! Glæder mig til at læse om det her på bloggen, når du vender hjem igen, Lizelotte!

Zindy sagde ...

spekulerer på, om I har en god ferie, og om du mon kommer til at lide så meget af abstinenser, du anskaffer et kort, så du kan gå på nettet. Fortsat god ferie

Lizelotte sagde ...

Puk - det gjorde jeg sidst år. I år holdt jeg HELT ferie! :-)