søndag, oktober 07, 2007

Gratis motion og godt vejr

...det var, hvad jeg fik i dag mellem 11 og 14.

Som det efterhånden er sædvane, har jeg for adskillige måneder siden meldt mig som indsamler til Dansk Røde Kors' landsindsamling - en glimrende undskyldning for at snuse rundt på alle mulige villaveje, som jeg normalt ikke kommer på.

Vejret var fint. Lidt klamt i starten, men snart kom solen frem og gjorde alle i godt humør - og de fleste gavmilde :-)

Nogle var faktisk vældigt gavmilde. Der røg op til flere 100-kr. sedler i raslebøssen nogen af de steder, jeg besøgte. Andre gav 10 kr., og så var der dem, der sagde "Nej tak." Jeg sagde naturligvis pænt god søndag til alle uanset, men jeg undrer mig da over, at folk ikke giver bare lidt, når de nu bor i store millionvillaer og har op til flere BMW'er i indkørslen. Men fattigdom findes jo i flere varianter.

Jeg fik mig nogle gode snakke ind imellem. Næsten nede ved vandet bor en gammel fisker. Han gav en større mængde småpenge, og så fik jeg lov at snuppe et par pærer fra hans bugnende pæretræ. De faldt på et tørt sted - jeg var både sulten og tørstig på det tidspunkt, og et par saftige pærer var gode at gå videre på.

Desværre nåede jeg ikke hele min rute indenfor den angivne tid, og jeg ved også, at flere ruter måtte undvære en indsamler. Hvis du er en af dem, der blev snydt for besøg, kan du give et bidrag her.

Samme sted kan du også melde dig, hvis du har lyst til at gå en tur med bøssen næste år. Jeg vil næsten love, at der bliver godt vejr - det har der ihvertfald været de sidste 3-4 år!

Nu er mine ben trætte. Bruno steger kylling nedenunder, og det dufter herligt.
Mon der er en sjat rødvin tilbage i flasken fra igår.....?

2 kommentarer:

Lene sagde ...

Godt gået, jeg slappede helt af herhjemme og på motorcykel, det sidste blev dog en kold omgang.

Anonym sagde ...

SÅDAN,godt du findes, jeg har sådan dårlig samvittighed, plejer ellers, og så i det gode vejr.