lørdag, februar 21, 2009

Lørdagsløbetur...

Hvor jeg dog ikke gad ud at løbe idag!!

Jeg havde 117 undskyldninger .... gjorde ryggen ikke lidt ondt? Var benene ikke lidt medtagne? Nej? Til sidst fik jeg trukket i løbetøjet ... simpelthen med den motivation at få løbeturen overstået idag, så jeg ikke behøvede løbe i morgen!

Selv iført langt skiundertøj, løbetights, løbetrøje og pulsmåler holdt det hårdt. Jeg trak tiden ved PC'en og skulle lige tjekke facebook og lave en alternativ, mudderfri rute. Til sidst gik den ikke længere. Jeg måtte have skoene på og afsted.

I samme øjeblik som min løbesko trådte ud på trappen, begyndte det at regne. Typisk...

De første 2 km var ren lidelse idag. Kroppen var tung, lungerne stive, benene ville ikke som jeg ville. Pulsen kom kun langsomt op i omdrejninger.

Så omkring 5 km opdagede jeg, at jeg løb uden at tænke over det, og smånynnede oppe i hovedet. Endelig varm - endelig inde i en god rytme. Tidsmæssigt var det heller ikke så slemt, som de første km. føltes. Jeg var måske 2 minutter bagud for min normale tid.

I stedet for at løbe op på volden fra Prangervej, løb jeg i dag videre ud mod kysten - op til Norgesgade, ned ad denne og på Fynsgade ud til sygehuset. Her tog jeg strandstien op til Lundingsvej, hvor jeg løb ad Fæstningsalleen og Hugo Mathiesensvej op til 6. julivej. Stadig var mine ben forbavsende gode, og pludselig var jeg så flyvende som en halvfed og halvgammel motionist nogensinde bliver det.

Jeg kunne mærke at det gik rigtig godt .... som jeg fulgte 6. julivej hele vejen ned til Nørrebrogade mærkede jeg efter om der stadig var lidt overskud, og jeg fandt faktisk kræfter til at gi' den gas det sidste stykke af 6. julivej og ned ad Fasanvej. Det fik mig hjem i samme tid som på min normale 10 km rute ... og det er godt, for den jeg løb idag var nærmere 10½.

Der er ingen tvivl om at mine sidste 5 km var væsentligt hurtigere end mine første, og det er jo forunderligt og mærkeligt.

Endnu mere mærkeligt er det, at jeg så udpræget nyder at løbe, når det regner. Jeg ved ikke hvad det er, men jeg har det SÅ dejligt med at løbe i regnvejr. Det er noget med luften som er blød og duftene som er anderledes, tror jeg.

Det blev en god tur i dag, og endnu bedre var det, at jeg var lige ved at kalde dette indlæg for "Søndagsløbetur" ... da jeg kom i tanker om at det kun er lørdag, og på den måde lige fik en dag forærende...

2 kommentarer:

anjoe sagde ...

...og hvad skal vi så ha' al det brok for :-D

Lizelotte sagde ...

...en trist historie med en happy ending, Anjoe ...

Det er vel en ret normal formel? ;)