torsdag, februar 19, 2009

Tanker før sengetid

Et af mine yndlingstidspunkter på dagen er, når jeg går i seng.

Som regel er klokken omkring 23 ... og ofte er den mere. For selvom jeg egentlig gerne vil have 7-8 timers søvn, bliver det sjældent til det. Vi kan ikke tage os sammen til at finde soveværelset - der skal slappes lidt af, der er ting der skal snakkes om, ting vi godt vil se på TV, og blogindlæg, der lige skal skrives....

Vi går altid sammen i seng. Eneste undtagelse er, hvis en af os er til fest eller på anden måde i byen. Men vi følges, vi børster tænder og småsludrer sammen, og vi går i seng på samme tid.

Det er meget sjældent, at vi læser i sengen om aftenen. Men i de godt 8 år vi har sovet sammen, kan jeg ikke huske en aften, hvor vi ikke som minimum har ligget og puttet lidt - Bruno med armen om mig, mit hoved på hans skulder. Der ligger vi hver aften. Nogen gange snakker vi lidt, andre gange ligger vi bare og nyder at mærke hinanden tæt på.

Men vi lægger os aldrig til at sove uden at have ligget sammen, der under dobbeltdynen, først. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville kunne sove ellers :)

Vi falder aldrig i den dybe nat-søvn på den måde. Måske døser vi hen - men vi sover bedst lidt mere adskilt, og tit sover vi ryg mod ryg.

Jeg tror dog tit, at vi, halvt i søvne, søger lidt sammen. Hvis jeg vågner af en træls drøm, putter jeg mig over til Bruno. Hvis jeg ikke kan sove, skal jeg helst lige have en hånd over til ham.

Og jeg er tit vågnet op midt om natten, hånd i hånd med Bruno. Jeg er ikke sikker på, at vi kan undvære hinanden.

Det skal vi heldigvis heller ikke.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åhh suk, Liselotte. Det er næsten det eneste jeg kan sige. I er heldige med hinanden...

Sov godt ;-)

Ella sagde ...

Mmmmmm, der var en dybere mening med at I mødtes, den gang, Lizelotte :-)

Lizelotte sagde ...

Vi er super heldige, Anita ...!

Ja, Ella - vi gør hinanden godt.

Anonym sagde ...

Jeg kender følelsen. Skal selv lige ligge i ske lidt for at føle mig hel.

Lizelotte sagde ...

Susling, man har det lidt som en telefon der bliver sat i laderen, ikke?

Anonym sagde ...

Fuldstændig! Det er præcis sådan det er. Man bliver ladet op! Vi har også andre ting,f.eks.når han bliver stresset, så skal han lige snuse mig lidt i nakken, så falder han til ro igen. Vi har også et morgenritual: Vi skal lige kysse inden vi går ud af døren...Jeg tror vi er ret heldige du og jeg (så kan det godt være, at jeg roder lidt rundt på andre fronter, men jeg ved når noget er godt og rigtigt og energigivende)

anjoe sagde ...

Halløj, jeg kunne da lige berette om 5., 6., 7 og 8. oplevelser i natteregi, men det vil da ikke score kassen hos Jer berettere, for I vil kort tid efter prøve at score min samlever igennem 27 år, ham der Rimkogeren *LOL*

Lizelotte sagde ...

Anjoe, nu er det her jo ikke en erotikblog, så jeg stopper pænt historien efter putteseancen.

Men jeg kan forsikre dig om, at jeg nok skal holde mig fra Rimkogeren - jeg har så rigeligt hænderne fulde ;)