tirsdag, december 16, 2008

Shoes and the livsnyder

Måske har jeg set for meget Sex and the City.

Indtil for ikke så frygteligt mange år siden havde jeg vitterlig ikke noget forhold til sko. Et par vinterstøvler, et par sneakers, et par sorte pumps, et par brune pumps ... noget i den stil, så var mit behov dækket.

Men det sniger sig ind på mig, tror jeg. Jeg kan virkelig få lyst til et par lækre, nye sko - senest var de det sorte tango-sko, som jeg pt. har danset mig igennem 2 julefrokoster i, som bare MÅTTE med hjem.

I sidste uge købte jeg så et damemagasin - sådan et måneds-et af slagsen. Henslængt i min sofa bladrede jeg mig dovent igennem det. Og så ramte den mig. Forelskelse ... ved første øjekast. Heftigt, verdensomstyrtende begær besatte min krop. Jeg så nemlig dem her:



....suk! Enhver fornuft forlod mig. Det her var de perfekte sko til jeans - - skoene jeg MÅTTE eje!! Så jeg bevægede mig hastigt ned i min lokale Bianco-butik - og så viste det sig, at de slet ikke har skoene hjemme. Til gengæld gav de mig et varenr. og telefonnr. til hovedsædet.

Bevæbnet med det ringede jeg næste dag i åbningstiden - og fik den nedslående besked: Mine sko står i Kalundborg og i Lyngby. Hm. Nå.

Det tænkte jeg over et par timer. Så ringede jeg til Kalundborg og fik dem til at sende mig et par i den størrelse, jeg plejer at bruge. Jeg mener - - de her sko er MUST-HAVE's... og oven i ikke særligt dyre.

Så nu går jeg og venter på posten. Når mine nye sko kommer, vil jeg sove med dem på om natten.

Men hvad sker der for mig?? Sådan et forhold har jeg altså aldrig haft til sko før...!


(Livsnyderen alias Samantha Jones)

10 kommentarer:

Mona sagde ...

Hihi ... og hvis du stadig har mange farver i ansigtet, matcher skoene jo :-).

De ER flotte - men pas på - de hæle ser dælme høje ud!

Anonym sagde ...

Eller alias Carrie Bradshaw? ;)

Lizelotte sagde ...

Bare rolig Mona .. der er ikke mange ting jeg ikke kan klare med hæle på.

Christina - - en undervægtig, skrupforvirret nogen-og-30-årig kvinde med selvværdsproblemer? Naaaah ... kan nu bedre identificere mig med Sam -- hun ved hvad hun vil have ;)

Anonym sagde ...

TIME: The Shoes of Imelda Marcos

You've been warned! :-)

Gad vide hvordan fødderne får det efter nogle timer i de der instrumenter? Om fødderne selv så er i ligeså flotte farver og mønstre som skoene? ;-)

Annie Fryd sagde ...

Jeg kan sagtens følge din nuopvågnede sko-fetish.

Jeg har altid haft svært ved at finde sko jeg brød mig om, og de var som ofteste praktiske og lavhælede. Det seneste års tid har jeg været ekstremt skofikseret, feminine sko med hæleog remme. Ikke at jeg har suppleret så meget for jeg er stadig vældig "kræsen", men jeg surfer sko på nettet, kigger sko i blade og drømmer om den ultimative mørkerøde tangosko med vristrem... sig til hvis du ser den derude.... :0)

Anonym sagde ...

Jeg ved ikke hvad der sker for dig, Lizelotte - jeg ved bare, at jeg ville FALDE OG PÅDRAGE MIG EN ALVORLIG ANKELFRAKTUR inden jeg overhovedet nåede ud af døren i de sko :-/

Men smarte ser de ud ...

Lizelotte sagde ...

Johnnie, mine fødder er helt klar til det - også uden misfarvninger. Jeg er en rutineret hæle-bruger - men også en der hopper i trainers hver 2. dag ca :)

Annie, praktisk og lavhælet er også fint .. nogen gange... andre gange skal der jo bare en lækker hæl til!

Helle :) det er et spørgsmål om øvelse, tror jeg! Jeg kan såmænd både gå, løbe, danse og meget andet i sådan nogen hæle. Havearbejde må dog frarådes, da man synker frygteligt ned i en fugtig græsplæne med sådan nogen hæle.

Anonym sagde ...

High heels put your ass on a pedestal - where it belongs :)

Pst... Følger du med i juleSKOlenderen?

http://luposgarage.dk/category/julekalender/

Lizelotte sagde ...

Lupo, fedt citat ... måske var det dagens hæle der er skyld i, at jeg måtte lægge skindklædt mås til et kollegialt klap idag?? Den var simpelthen sat op på piedestalen ... :)

JuleSKOlenderen ... wow .. nu gør jeg ihvertfald, Lupo!!!

Tina - omme i London sagde ...

Nu er de vel ikke lavet med laeder? Min faster paastaar man faar en grumme hovedpine af at sove med laedersko paa. :)