tirsdag, december 30, 2008

Farvel, 2008... en kavalkade (Del 1)

Sidste år lavede jeg sidst i december en "2007-kavalkade". Det synes jeg var sjovt, så nu gør jeg det igen.

Et tilbageblik i punkter og links, over det år, som synger på sidste vers.

Og hvad var 2008 så for et år? Jeg ved at jeg gik ind i det i Storvorde, tæt på Aalborg. Der var vi nemlig til nytårsaften hos min søster Conny og hendes familie. Der var god mad, rødvin og champagnetjuhej. Og måske er det en god måde at starte et år på, for noget af det allerførste der skete i 2008 var, at vi fik opfyldt et stort ønske.

Vi fik nemlig solgt vores hus i Snoghøj, og så så man Hr. og fru Livsnyder komme i omdrejninger for at finde det drømmehus, vi havde besluttet os for ikke at kikke alt for intensivt efter, før et salg var i hus.

Vi var indstillede på IKKE at gå på kompromis. Lejligheder til leje er lette at finde her i byen, og skulle vi mellemlande nogle måneder, var det ikke noget problem. Men jeg er sådan en heldig kartoffel - og allerede den første uge, hvor vi kikkede huse, fandt vi det helt rigtige.

Vi slog til med det samme, for prisen var rimelig og huset lige det, vi drømte om. OG så skulle tiden bare gå til den 15. marts, hvor vi skulle overtage huset.

I al hus-hurlumhej'et var vi lige ved at glemme, at vi skulle vinke farvel til Andreas og Kristina, som i starten af februar tog afsted på en 4½ måned lang tur til Costa Rica og USA.

Februar - og foråret i øvrigt - bød på en del kvaler med mine skuldre. Kedeligt. Heldigvis var det også Valentines Dag, som vi ellers ikke plejer at gøre en masse ud af. Det havde jeg dog gjort, idet jeg havde lavet hjerteformede rugbrødsmadder til Brunos madpakke - og tror I så han spiste sin mad den dag?? Næh!

I marts overtog vi - øre af lykke - vores hus! Det faldt sammen med påskeferien, og i 14 dage knoklede vi som vilde, for at nå mest muligt inden vi skulle flytte.

Og flytte gjorde vi - en af de sidste dage i marts. Det gik rimeligt godt, og heldigvis var det så længe siden jeg har flyttet sidst, at jeg havde glemt, hvor kaotisk det er.

min fødselsdag i år kunne jeg fejre - i fint vejr, naturligvis - på Fasanvej. Aftensmaden blev indtaget på Caffe Katia, og det var nok den middag, der cementerede Katias som "vores sted". Vi har været der temmelig mange gange siden... :)

En dum ting ved vores nye hus har vist sig at være trapperne. Gamle, slidte trappetrin - og lakerede tilligemed. Det kostede mig et grimt styrt i april, hvor jeg slog mig ganske meget.

Så vores første rigtige gæstebud, som var besøg af søs og svoger, blev en udfordring - men heldigvis var jeg ikke kommet værre afsted, end at vi kom lidt omkring og havde en enormt hyggelig weekend.

I maj blev vejret godt, og vi tog hul på havearbejdet. Vi fik puslet havemøbler købt til en noget større have ind på et lille område - og det gik meget godt.


Noget andet, som gik godt, var X-tettens medvirken i JRs Big Bands opsætning af Duke Ellingtons Sacred Concerts - vi optrådte for 2. gang, i Christianskirken i Fredericia.

Maj gik også med en del spekulationer for mit vedkommende, hvor jeg i flere omgange filosoferede over det at blive ældre. Og alder i øvrigt.

I det hele taget må det have været en noget filosofisk periode, for jeg gav også mit bud på, hvad der gør en mand sexet.

Og i den lettere kategori sprang jeg ud som skyllemiddelshamstrer. Jeg kan som bonusoplysning informere om, at jeg I DAG har brugt den sidste rest af mine mange flasker...

I starten af juni besøgte jeg, sammen med Bruno, Byernes By ... Paris. Jeg har hørt byen besunget så meget, at jeg egentlig ikke havde de store forventninger, men det ER et vidunderligt, romantisk sted. Og vi havde en skøn tur.

Juni bragte også Andreas hjem igen. Det var skønt! Arbejdsmæssigt var det også en stor måned, som kulminerede med en meget vellykket test af et stort stykke arbejde.

Og så gik Livsnyderen på ferie - så bloggen blev ferielukket!

Resten af 2008 følger - i del 2!

2 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Imponerende hvor meget du har nået :)

Lizelotte sagde ...

Moffe, jeg er en ren duracell-kanin :D