søndag, marts 16, 2008

Labour of love

....eller hvad det nu hedder på dansk.

Vi har knoklet i dag.

Jeg vågnede AF MIG SELV lidt i syv - - det er helt usædvanligt, men lige så snart min bevidsthed var i nærheden af overfladen, gik min hjerne i aktivitet ... hvad skal vi lave i dag??

Så vi var inde i vores nye hus inden klokken var 9, det gjorde ikke noget! Status i aften er, at vi har fået malet hele køkkenet, spisepladsen og stuen første gang.
Sådan her ser køkkenet ud - det er rimeligt nyt.

P1040497

Der var dog stadig lidt rengøring ... der er vist blevet røget en del i det hus. Vinduet var ret gult, men en heftig skrubning med kraftig sæbevand fik gjort træværket pænt og hvidt igen. Der var også et par rør, som trængte hårdt - til maling, mente Bruno, men min erfaring med vinduerne fik mig til at forsøge med sæbevand og knofedt. Note to self: Rør skal vaskes af engang imellem ... ellers bliver de VILDT klamme...

P1040504

Ja, det er jo til at se, hvor man kommer til.

På grund af mine skuldre er jeg jævnligt nødt til at holde pauser med maleriet. Så lavede jeg andre ting. Bar småting ind og satte væk. Vaskede op efter kaffepause. Gjorde lidt rent hist og her. Og nogen gange gik jeg bare rundt og nød de dejlige rum i vores nye, skønne hjem.

P1040502

Det her er et af mine yndlingsrum i huset. Karnapværelse i stueetagen, hvor vi med tiden skal have et opholdsrum - med arbejdsborde, vores PC'er, nogle gode stole, vi kan sidde og læse i. Det skal også agere ekstragæsteværelse, men der skal være plads til reoler med bøger i - vores bøger kan jo slet ikke være i den stigereol, som skal stå i vores køkken eller stue.

Ved siden af dette rum ligger vores kommende stue. Den trænger til et lag maling på billedet her, men det er allerede gået over :-)

P1040500

I en senere fase skal der ske ting og sager med det her rum. Vi vil have de grimme panel-lofter ned og have restaureret den gamle stuk, som gemmer sig under det. Mellem spisekøkkenet og stuen er en bue ... eller ... den kan ikke helt bestemme sig for om den vil være en bue eller ej.

Buer er ikke lige vores smag. Så den bliver lavet firkantet - der i fase 2. Jeg har masser af planer med den stue!

Imens malede min søde Bruno. Han er utrættelig.

P1040505

Vi hyggede os. Vi er gode til at arbejde sammen. Nogen gange siger vi ikke noget. Nogen gange snakker vi, på tværs af stuer eller etager. Nogen gange starter en af os med at fløjte eller synge, og det udvikler sig til en duet.

Vi holder pauser og drikker kaffe og spinder drømmespind om vores nye hjem. Vi snakker om de naboer, vi allerede har hilst på - de virker allesammen rigtig søde og imødekommende.

Vi snakker om hvordan det bliver at vågne der inde første gang. På Fasanvej, i vores store, lyse soveværelse i det smukke gamle hus.

Det bliver fedt! Og der er ikke engang 2 uger til.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Arrmen Liselotte, jeg er så røvhamrende misundelig, kan jeg godt sige dig!

I er svineheldige og jeg glæder mig simpelthen SÅ meget med Jer. Det er skønt at kunne følge slagets gang her på sidelinjen. Det er en lillebitte smule, som at være der selv ;o)

Lizelotte sagde ...

Anita, hvis du engang kommer i nærheden af Fredericia, må du lægge vejen forbi! Så gi'r jeg kaffe...

Anonym sagde ...

Deal!

Anonym sagde ...

For dylen hvor ser det altså bare godt ud!! Jeg er så ikke misundelig, men håber bare at jeg kan finde noget der er lige så fedt her i Kbh og omegn :)

Lizelotte sagde ...

Anna, det bliver nok til en anden pris end den, vi har betalt for vores hus :-)

Anonym sagde ...

Uha det ser bare så godt ud.. Nyd det enlig med at få lavet en masse gode ting.. Jeg glæder mig til at se det hele..

Mange tanker og knus
Fra knudsen

Anonym sagde ...

Hvor lyder det dejligt :-) Jeg kan rigtig godt lide trægulvet i stuen!

Vi skal selv flytte engang til sommer, og det er lidt noget jeg gruer for, men du får det til at lyde helt hyggeligt, og jeg begynder næsten at glæde mig til, at vi skal til at indrette os igen :-)

Lizelotte sagde ...

Mette, vi glæder os også til at se dig der :-)

Pige, der er trægulve i hele huset - pånær i kælderen. De er bare ikke allesammen afsyrede og pæne - endnu...
At flytte kan være dejligt - vi har set frem til at vi kunne vælge vores drømmehus i årevis, så for os er det jo en drøm, der går i opfyldelse...

Anonym sagde ...

Prisen her er uden tvivl en helt anden. Jeg skal kun bruge et lillebittebitte hus, men selv det er hundedyrt herovre :S