mandag, marts 31, 2008

Spam, spam, spam, egg and spam

Er du Monty Python-elsker, ligesom mig, giver ovenstående sætning fin mening. Ellers kommer du bare til at tænke på alle de mærkelige mails, dit spamfilter fanger for dig.

Jeg har lige været inde og tømme mit spamfilter, og som altid undrer jeg mig over de titler, spam-mails har. Det er typisk noget med følgende:

* Ure. Billige mærke ure. Der er åbenbart et kæmpe marked for ure.
* Potensmedicin. Det staves lidt bagvendt i forsøg på at undgå spamfiltre, eller der er indsat underscores eller stjerner i navnet. Titlen indeholder tit fraser som "Giv din girlfriend multiple orgasmer" eller "Bliv ved hele natten".
* Tissemandsforstørrelsesagregater. Ordene "Large rod" (stor stav) indgår ofte i titlen på disse.
* Besked fra dating-site.
* Personificerede titler, hvor mit "navn" indgår. Det kikser lidt, når min mailaddy starter med "lsj" som er mine initialer...

Jeg føler ikke, jeg går glip af så meget ved ikke at modtage ovenstående mails.
Jeg går nemlig aldrig med ur, og jeg har ikke problemer med potensen. Og så har jeg ikke noget jeg skal have forstørret, ligesom jeg heller ikke har meldt mig på nogen dating-sites.

Og så reagerer jeg altså ikke, når folk kalder mig LSJ. Selvom jeg godtnok har arbejdet på Bankdata i mange år.




PS: Flytningen gik fint. Mere om det senere. Lige nu RODER det bare...

2 kommentarer:

anjoe sagde ...

Min yahoo-mailbox modtager også lidt forskellige "uundværlige" tilbud, men væsentligst meddelelser om pengesummer, som jeg har været heldig at vinde. Men jeg er for dum til at åbne og læse de dersens mail ;-)

Godt at Jeres flytteri forløb glat! Jeg er spændt på, hvordan I arrangerer værelset med vinduespanoramaet (med børnelegegulvtæppet) - ville selv flytte radiator og lave en "halv sol-sofabænk" m. løse puder, så at man kan sidde og læse eller være kreativ og flytte sig i takt med sollysets rykken...

Lizelotte sagde ...

Anjoe, vi har store planer for karnapværelset. Den helt endelige indretningsplan er der ikke endnu, men det skal være vores bibliotek / hyggerum ... med computere, bøger, et par gode stole ved vinduet ... masser af bogreoler mv.

Tæppet skal af - neden under er der fint gammelt plankegulv. Om det skal høvles af eller vi beholder den gode, gamle lakering, kommer lidt an på, hvordan det ser ud.

Maling, persienner, gardiner ... så bliver det et godt rum - VORES værelse :-) og så kan det jo være ekstra-gæsteværelse, hvis der er behov for det...