søndag, januar 21, 2007

Livsnyderen - forsvundet i ismasserne

Nej ... vi har ikke mere vinter her i Fredericia, end I har i resten af landet, men trods det har IS og SJAP spillet en stor rolle i min dag.

Jeg gjorde, som foreslået af nogle kloge kommentatorer i sidste post, og brugte min dag til afslapning. Det vil sige... efter sidste posts publicering, lejrede jeg min mødige krop på sofaen, tændte for et-eller-andet (det var vist "Beauty and the Geek"), som jeg nåede at se i ca. 5 minutter, før jeg slumrede fredeligt hen.

½ times tid senere var jeg fuld af energi, og besluttede mig for at gøre min hårdt-trængende ovn ren. Jeg sprøjtede den til med ovnrens, og konstaterede, at det skulle sidde nogle timer.

Og så er det, at ismasserne kommer ind i billedet.


Nej ... sådan så der IKKE helt ud inde i min fryser. Der var ihvertfald IKKE noget lille, rødt skib, men ellers ligner det meget godt.

Min skabsfryser var faktisk så tilrimet, at vi næsten ikke kunne åbne den øverste skuffe... og NU skulle det være! Alt blev hevet ud, kommet i vasketøjskurve, indhyllet i vattæpper og sat udenfor, og så gik jeg i gang med varmt vand, kogekedel, skåle, viskestykker og håndklæder og stor tålmodighed.

Utroligt, så meget plads der blev :o)

Bagefter fik jeg gjort ovnen fint ren - og så havde vi dælme fortjent noget kaffe. Bruno har fået ryddet op i vores gæsteværelse, og han har hængt det køkkenlys op, jeg har drømt om i måneder - så han fortjener også ros.

Og i går fik Kristian og jeg endda stor-organiseret hans værelse - helt ind i skabene. Så det har været en flittig weekend.

Tjah - så efter nogle kopper kaffe, et par Bailey'er og lidt "Tre musketerer" med bl.a. Charlie Sheen og Kiefer Sutherland, slumrede jeg blidt i sofaneseren igen...

En fin blanding af afslapning og flid - det er den perfekte livsnydersøndag.

1 kommentar:

Lene sagde ...

en god søndag - og hvor kan sådan en fryser trænge ;-)