mandag, juni 11, 2007

Offline-weekend med hamsterkrise

Arrgh! Mit internet er nede - derhjemme.

Derfor har jeg været ganske offline i weekenden - og har slet ikke delt noget med jer.

Fredag blev en dejlig og travl dag. Andreas kom hjem allerede 15.45 - så jeg fik pludselig travlt med at købe de sidste gaver til Kristina og ham. De fyldte nemlig 20 hhv. torsdag og fredag.

Jeg var også nødt til at købe nogen shorts til Kristian - for han er lige præcis vokset ud af alle sine shorts pånær et par, som han havde på i skole fredag.

Så der var drøn på, der fredag eftermiddag - det var lige før jeg var glad for dsb's forsinkelser, for de gav mig 20 ekstra minutter at få klaret mine ærinder i.

Fredag var der også en "hamsterkrise" - Bodils hamster var udvandret fra sit bur, og trods en ihærdig eftersøgningsindsats, kunne vi bare ikke finde den. Bodil fandt den dog - natten til lørdag, kl. ca. 3. Der lød mystiske lyde inde fra hendes skab (hvor hun i øvrigt tidligere havde syntes, at hun hørte lyde), og hun blev mere og mere sikker på, at hamsteren var derinde.
Da hun tømte skabet, var der dog ingen hamster - men til gengæld en sprække, hvor bagbeklædningen af skabet var gået løs fra bunden af skabet, og gav en sprække ned i soklen.
Og der var dyret.

Lige der kl. 3 var jeg ikke så indstillet på at vække husets håndværker for en øjeblikkelig løsning, så vi dryssede lidt mad ned til den, og relokerede Bodil til stuen, hvor der var fred og ingen hamsterlyde.

Lørdag morgen hev Bruno bunden ud af skabet - og ganske rigtigt, der sad det dumme lille dyr.
Han var dagens mand i skysovs, behøver jeg vel ikke at sige...


Lørdag eftermiddag og aften var Kristinas mor og brødre på besøg. Det var rigtig hyggeligt, og vejret artede sig ganske fantastisk. Hendes yngste bror er et år yngre end Kristian, og de hyggede sig simpelthen helt vildt ...

Så vi fik fejret de unge mennesker behørigt...

2 kommentarer:

Lene sagde ...

til lykke med dem begge to.
Godt i fandt lydenes ejermand ;-)

Lizelotte sagde ...

Ja for pokker Lene - der var krise på! :-)