tirsdag, august 07, 2007

Det handler (ikke) om cykelløb

I går aftes så Bruno og jeg to forskellige indslag på TV, som begge handlede om Tour de Charlottenlund - et gadeløb i benævnte by.

Begge indslag beskæftigede sig meget med, at Mikael Rasmussen (aka Kyllingen) kørte sit første løb siden han blev pillet ud af TdF. Vinklen var meget ensidigt på hans situation, og på den opbakning, han fik af det fremmødte publikum.

Jeg undrede mig meget over to ting.

1)
Hvorfor blev det ikke med et ord nævnt, hvordan selve cykelløbet gik? Eller hvem der vandt?

2)
Hvordan kan så mange møde op og bakke helt vildt op om en mand, som har opført sig så tvivlsomt, og løjet helt hæmningsløst for åbent TV?

Jeg vil så gerne tro, at MR er uskyldigt forfulgt. Men du ser ikke mit navn på nogle online-støtte-underskriftslister for "Kyllingen", og du ser mig ikke tiljuble ham in person. For jeg vil se beviser for, at han ikke har løjet om, hvor han var - og utallige andre ting - før jeg tilslutter mig jubelkoret.
Jeg er rigtig bange for, at han bare er en topmedicineret cykelrytter af 90'ernes skole.

I morges hørte vi i radioen, at Nicki Sørensen vandt - foran Matti Breschel.
Det varmede mit hjerte.

Nicki er en sympatisk og sej slider, og jeg ser ham gerne vinde.

Hellere ham end en måske-salmonellainficeret kylling.

Ingen kommentarer: