fredag, august 24, 2007

MUGABE SKABER STRID I EU

Mug-abe?? Hvad for en Mug-abe?? Nåede jeg at tænke, da jeg læste ovenstående på forsiden af Jyllandsposten, som lå på et bord, jeg gik forbi.

Men naturligvis drejede det sig om Zimbabwes præsident, Robert Mugabe. Jeg havde bare lige fået galt fat i ordet.

Men hvorfor er det så politisk ukorrekt, det jeg får ud af de ord, jeg fejllæser??
Lidt senere læste jeg en beskrivelse af en vin til en kommende smagning, og undrede mig over, at det kaldte det "en typisk Perker-vin". Fik billeder af at den skulle passe til shawarma og kebab, eller noget.

Ved nærmere gennemlæsning stod der "en typisk Parker-vin" - og det er jo noget HELT andet...
Gad vide hvad en psykolog ville få ud af det...

2 kommentarer:

Tina - omme i London sagde ...

LOL - Mug abe. Det vil jeg kalde ham for eftertiden!

Lizelotte sagde ...

TIna, jeg var helt flov ... det er jo ikke særligt politisk korrekt at kalde en afrikaner for en Mug-abe .... hehehe ... selvom han er lidt af en træls type... :-)