fredag, august 10, 2007

Garnguf

I dag på min osetur lagde jeg vejen forbi Lund+Lund. Det er nok den håndarbejdsbutik i Fredericia, der er mest fremme i skoene. Der er ikke billige tilbudsgarner, men til gengæld oser butikken af håndarbejdsglæde og atmosfære - og kvalitet.

Lund+Lund

I gamle dage lå her en genbrugsbutik, som handlede med gamle blade og bøger. Der var det lange, smalle butikslokale fuldt af spændende rod. Nu er det mere lækre opstillinger og farver, der dominerer.

Covers for hyacinths

Som de her maskinbroderede hyacintkræmmerhuse. Her kan du købe alt fra lækre tekstiler, over garn i alle regnbuens farver og til alt hvad hjertet kan begære af broderiudstyr. Der er knapper, lynlåse, tjekkede hæklenåle i kunstnerisk udformning, omgangstællere, magnetplader til dem der strikker mønstre - og ikke mindst kan du hente gode råd og vejledning hos Susanne og Jytte, som har butikken.

Lovely knitted purse

Denneher taske må Susanne gerne forære mig i julegave! Jeg er stadig i gang med at forsøge at få vores børn splejset sammen, så vi kan komme i familie... men det lykkes nok ikke ;-)

All that yarn...

Der er bare så meget lækkert garn, i så mange smukke farver.
Faktisk holder Susanne og Jytte også strikkecafé - hvor de deler ud af deres store viden om håndarbejde. Her kan fortvivlede amatører som jeg selv møde op, og få lidt hjælp...

Susanne embroidered this purse

Og hvorfor jeg skriver alt dette her? Får jeg provision? Næææh - jeg kan bare godt lide butikken. Og så kender jeg Susanne gennem mange år - hun er nemlig kollega til mig ude på Bankdata - godtnok er hun kun på halv tid, for resten af tiden passer hun butikken sammen med Jytte - som i øvrigt er hendes svigerinde.

I want to learn how to sow!

Og så elsker jeg, når sådan nogen som Susanne og Jytte ikke bare nøjes om at snakke om hvor FEDT det ville være med den der lækre håndarbejdsbutik, og i stedet satser - og fører det ud i livet. Det synes jeg er sejt - respekt for det. Det blev ikke bare ved snakken - og det er min by rigtig heldig med.

If you like patchwork...

Mit besøg tog lidt tid i dag. Jeg fik fotograferet, pillet, aet smukke garner og rørt ved florlette sjaler. Jeg var stærkt fristet - men jeg er pt. igang med at strikke et lappetæppe af billige garner til mit tøsebarn, og det skal altså være færdigt, før jeg køber mere garn. Jeg fandt ellers en lækker uldgarn, som godt ville have været med mig hjem...

Apples, roses and the sky

Jeg fik også hyggesnakket lidt med Susanne og Jytte, selvom der var kunder i butikken. De har for nylig udvidet med en netbutik ... det er ikke helt det samme, men smager dog lidt af den ægte vare.

Men undskyld mig. Jeg skal ned og være færdig med det tæppe til Bodil!!

5 kommentarer:

Lene sagde ...

Jeg har også været i en lækker garnbutik i dag, men jeg fik ikke købt noget trods mit gavekort til butikken. jeg kan ganske enkelt ikke finde den trøjeopskrift, som siger strik mig ;-)

Lizelotte sagde ...

Frækt Lene. Har du prøvet at søge på nettet?

Unknown sagde ...

Smuk butik - fin fortælling - fine billeder, bliver virkelig fristet.

Lizelotte sagde ...

SB, hvis du er strikkeinteresseret bør du besøge dem... live eller på nettet :-)

simpelsyning sagde ...

Lækker butik - det er ikke til at gå forbi sådan en uden at blive fristet ;-). På vores ferie var jeg inde hos Isager oppe i Tversted. Lækker butik - dyr men meget inspirerende, og jeg købte da også garn + opskrift til et tørklæde, selvom jeg ER igang med hele tre strikkeprojekter.