onsdag, maj 03, 2006

Motion er medicin

Bodil besluttede ved 14-tiden, at hun gerne vil til mini-rollespil i klubben.
Så hun tog afsted, og der stod jeg.

Jeg kunne naturligvis have nået på arbejde - i ca. en time - men det, mit bekymrede hoved trængte til, var noget helt andet.

Jeg tog derfor min gamle racer og futtede afsted i det superfine vejr. Og kan man være andet end glad, når man er afsted på årets første tur, hvor vejret er godt nok til korte rør og korte ærmer? Det gik i forrygende fart op til Vejle, for vinden var lige i ryggen! De første 20 km blev tilbagelagt med 30 i snit, men jeg vidste godt, at det ikke var fordi jeg var vågnet op i morges med Helles ben...

Hjemvejen gav rig mulighed for "vind på næsen", og snithastigheden blev lige under 25. Det blev til 50 dejlig km, hvor jeg fik set masser af anemoner og fik årets første "cykelshortsmærker" - den specielle (ikke særligt sexede) solbrændthed man får i cykeltøj...

Det var en god tur, selvom jeg glemte mit vand på trappen hjemme, og kom hjem tørstig nok til at "patte en død vandrotte".

Nu kommer Bodil snart hjem, og hendes mor er ladet op med ny energi :o)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja en god lang cykeltur er aldrig af vejen. Men HUSK lige vandet næste gang - det er farligt at dehydrerer. Havde en gang en chef som dehydrerede på en 5 km løbetur !! Det har lært mig at selv små anstrengelser kræver sit vand (gennem hele dagen).

Lizelotte sagde ...

Vandet skulle have været med - enig! Jeg var dælme også tørstig, og tror faktisk det tog lidt af farten de sidste 10 km.

Det glemmer jeg aldrig mere! Oven i købet plejer jeg at have lidt penge med, men det havde jeg også glemt... dumt! :o)