torsdag, maj 18, 2006

Svar fra Femina

Jeg har fået svar på mit læserbrev til Femina. Som du kan læse i en tidligere blogpost, blev jeg stødt på min kærlighed til fakta, da jeg læste deres Tema om at overvinde chok (kan findes i arkivet for maj måned).

Svaret er faktisk ret fornuftigt, selvom jeg ikke er enige i deres måde at "gennemgå metoder på en ikke værdiladet måde". De får et lille hak opad for at have taget kritikken ind og tygget på den... her er svaret:

Kære Liselotte,

Tak for dit brev og tak for din reaktion. Jeg har stor respekt for din skepsis og vagtsomhed overfor denne type stof. Og jeg kender den fra mig selv.
Derfor ærgrer det mig selvfølgelig også, at du ikke synes, vi er lykkedes helt godt med at balancere stoffet igennem i dette tilfælde. Vi ved jo, at det alternative og spirituelle optager mange mennesker, og derfor diskuterer og vender og drejer vi også altid emner af den karakter seriøst, når de dukker op på redaktionen. Men meget ofte lader vi jo forslaget falde, fordi vi samtidig føler et behov for at kunne se nøgternt på tingene.
I det konkrete tilfælde med behandlingen af chok vurderede vi, at vi i kombinationen af cases og de mindre værdiladede gennemgange af principperne bag de enkelte behandlingsmetoder kunne give et seriøst og forhåbentlig tankevækkende indblik i metoder, der i hvert fald for de to case-personerns vedkommende har betydet noget meget konkret i deres kamp for atter at få greb om tilværelsen efter store chok.
Sådan har du desværre ikke oplevet det, og det er tankevækkende for os. Derfor skal du endnu engang have tak fordi du tog dig tid til at forklare os om din holdning.

Mange hilsner ....

Ingen kommentarer: