torsdag, august 10, 2006

Insektsæson

Normalt har Bodil fine, slanke hænder med tynde fingre. Men ikke i dag.
P1010135
Igår blev hun stukket af et insekt af ukendt art ude i haven. Den sank sin brod i hendes ringfinger, og det gjorde ondt. Så ondt, at Andreas smed, hvad han havde i hænderne og galloperede ud for at se, om hun var kommet alvorligt til skade.

Ondt gjorde det ihvertfald.

Da jeg kom hjem lidt senere, sad hun med hånden i vand og så ked ud.
Vi blev enige om, at en nats søvn nok ville hjælpe, men i morges var hun træt - hun har ikke sovet så godt i nat pga. hånden, og den var endnu større og ømmere end i går.

Så nu har vi været ved lægen, som ordinerede penicillin - han mener, der er betændelse i, det sker af og til, hvis hånden hæver meget, og det hæmmer blodgennemstrømningen.

Godt at penicillinen er opfundet - jeg håber, Bodil har det meget bedre allerede i morgen...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Næ.. Insektstik er faktisk slet ikke noget at spøge med :-(

Anonym sagde ...

Det har sikkert været en hveps, de er ekstremt nærgående på den her tid af året, og det gør djævelsk ondt at blive stukket af sådan en. Jeg er også begyndt at hæve voldsomt op, når jeg bliver stukket af hvepse (jeg har en uheldig tiltrækningskraft på det skidt, er blevet stukket 11-12 gange). Sidst var det på overarmen, da jeg havde fået en som sengekammerat, og den syntes åbenbart jeg lå og vendte mig lige lovligt meget. Det resulterede i en overarm som selv Schwarzenegger ville misunde.

Anonym sagde ...

AVS! Blev også stukket af en bi sidste uge. Ikke sjovt. Håber Bodil får det bedre hurtigt igen.

Anonym sagde ...

Avvv det gjorde ondt - dejligt med både penicillin OG en omsorgsfuld storebror :-)

God bedring med hende :-)

Lizelotte sagde ...

Helle - nej puha. Du sku' have set Bruno den dag, der kom ind i hans jersey på en cykletur... ;-)

Velkommen til, Daniel ... nej det var ikke en hveps - hun så synderen, og forsøgte at beskrive den, og det var ikke en hveps. Men en ubehagelig fyr under alle omstændigheder. Pas på med hvepsene - min mand hæver også meget, han har fået en pille af lægen...

UF Christina, ikke rart ...

Ella, jeg tror altid omsorg hjælper... :-)