fredag, august 25, 2006

Årets sidste...

Pludselig er vi nået derhen på året, hvor ordene "Årets sidste" begynder at fylde mere og mere.

Årets sidste danske jordbær er for længst væk. Årets sidste grillaften måske også - igår grillede vi og spiste udenfor, og vi snakkede om, at det måske blev sidste gang i år.

Snart kommer årets sidste hjemmeavlede gulerødder op ad jorden. Og pludselig en dag har vi slået græs for sidste gang i år, og græsslåmaskinen kommer ... ja, man kan vel ikke sige "på græs"... for i år.

I denne weekend skal vi have årets sidste campingweekend. Vi har luret på vejret, og besluttet at det bliver en enkelt overnatning fra fredag til lørdag. Der vi vi ta' det sidste campingmåltid i år, nyde det sidste glas rødvin i campingstolene med stearinlys på campingbordet, og så vil vi køre campletten op i vinterhi hos svoger John, som har et nedlagt landbrug, hvor den kan stå inde.

Vi vil nyde den sidste aften, nat, morgen og formiddag med fulde drag, og glæde os til, at det bliver forår, og vi kan køre vores "sommerhjem" frem igen.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jamen, så kommer i stedet årets første efterårsstorm, året første sne, årets første julebryg... (find selv på flere). Efteråret er da også en hyggelig tid.

Lizelotte sagde ...

Helt sikkert! For mig er det også lidt hyggeligt at gå og "pakke sommeren væk" og forberede til bladene bliver gule og luften klar og kold.

OG så glemte du jo at nævne - ÅRETS FØRSTE VINTERCUPAFDELING - jeg glæder mig allerede :o)

Anonym sagde ...

:) Jeg ville have skrevet noget nær det samme som Helle :)

Det vil jeg så lade være med :)
God fredag!

Anonym sagde ...

Jeg glæder mig over, at det ikke DEN sidste ;-)

Anonym sagde ...

Ja- og i torsdags var der 4 måneder til juleaften - og jeg er slet ikke gået i gang med planlægningen :-) tiden spæner af sted.

Lizelotte sagde ...

Puha Conny, du må da ikke snakke om juleaften endnu - der er jo laaaang tid til :o)

Men jeg har det da sådan lidt hyggeligt/vemodigt med at sommeren snart er forbi - en del af mig vil ha' at den skal fortsætte, en anden del glæder mig til efteråret og vinteren med hygge og indesysler...