tirsdag, maj 01, 2007

En kædemail goes blog

Jeg har fået denne her på mailen - og har valgt at viderebringe den her. Ideen er jo egentlig god nok:


Lægevagt og ambulance-folk beder alle om at sprede dette budskab.
De har opdaget, at de fleste skadede har en mobil-telefon på sig.
Ambulancefolkene/politiet ved dog ikke, hvem der er de nærmeste pårørende i adresselisten.
Det man ønsker er, at man indtaster en person, som hedder "ICE" (=In Case of Emergency).
Under dette navn står den/de personer, som man mener, bør kontaktes i tilfælde af ulykke.
Ønsker man flere personer, kan man bruge ICE1, ICE2, ICE3...
Det er en enkel sag, den er gratis, og den kan gøre en forskel, når det gælder!

Jeg håber du vil gøre dette og sende den videre til alle du kender, både inden og uden for landets grænser.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder faktisk som en rigtig god idé!

Den vil jeg tage til mig og lade gå videre :)

Anonym sagde ...

Kædemails får jeg oftest slet ikke læst, de ryger som regel direkte i skraldespanden. Men det der lyder jo rigtig smart, tror jeg vil tage det til eftertragtning og gøre som du, sende budskabet videre gennem bloggens univers:)

Anonym sagde ...

Det er en god ide, men skal bruges som supplement til et stykke papir med kontaktoplysninger paa.
Det bliver ikke ambulancefolkene som bruger det - naermere sygehuspersonalet (hvis de har tid). Der findes ganske enkelt for mange forskellige salgs mobiltelefoner og mange er laast eller password beskyttede, saa det vil tage for lang tid for ambulance folkene at finde ICE numrene.

Naar jeg faar saadanne emails checker jeg dem af og til paa snopes.com, det gjorde jeg ogsaa med denne og de skriver netop ovenstaaende:
http://www.snopes.com/crime/prevent/icephone.asp

Men goer det jo ikke til et daarligt supplement til det skrevne.