torsdag, maj 24, 2007

Hovsa!

Jeg satte squashfrø til forspiring lige her i søndags.

Lige midt i min bedste, sydvendte vindueskarm. Så har jeg gået og kikket og kikket.
I går sværger jeg - der var ingenting!

Men da jeg kom ind i stuen i eftermiddag (hvor bemeldte vindueskarm er), var det gået amok! PLUDSELIG var der 4-5 cm høje spirer, og de havde formeligt kastet jordklumper ud i karmen, fordi de havde så travlt med at komme op i lyset.

Med den fart kan jeg høste squash på størrelse med min underarm om et par uger.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

I min køkken have er der ved at komme så mange spire, denne weekend skal jeg ud og tynde ud. Har du en god køkkenhave ? Jeg har forøvrigt et 5 meter langt bed der sår sig selv hvert år med morgenfruer, de er ved at komme, det er så flot.

Lizelotte sagde ...

Køkkenchef, jeg har bare 3 højbede - det er det hele. Jeg er nemlig SLET ikke noget havemenneske. Så i år bliver det bare til squash og noget salat (når Bruno får sået det...).

strikke_jane sagde ...

Vi har helt droppet vores - ellers ret lille (læs=overkommelig at passe) - køkkenhave. Men kan godt savne det der med at frydes over at det spirer og gror. Jeg har begrænset mig til et lille areal med rabarber og så krukker med krydderurter - for det vil jeg ikke undvære.

Anonym sagde ...

Squash er uhyggeligt hurtige når de først kommer, så vent du bare ;-)

Lizelotte sagde ...

Deborah, derfor elsker jeg squash - de er nemme og hurtige!! ;-)