torsdag, oktober 19, 2006

Efterårsferie - aaaah!

Jeg holdt fredag i tirsdags.

Da jeg gik hjem fra arbejde, var det for at holde efterårsferie - dejligt!
Min mor var kommet til Fredericia med mine to mindste, som har været på besøg hos hende siden søndag, og Bodil havde bagt kage, som var klar, da jeg kom hjem - til en "fredagsnydning" på en tirsdag.

Tirsdag aften drog Bodil afsted med toget - hun besøger sine bedsteforældre i midtjylland, og kommer hjem til middag i dag.

Kristian skulle over til sin fars familie og spise, de var på udflugt i går - en god dag, kunne jeg mærke på den glade dreng, jeg fik hjem. Han fortalte og fortalte!

Så jeg havde min mor for mig selv i går. Vi havde en hyggelig dag - først med at stene i sofaen med en stak blade, og da butikkerne åbnede, tog vi en tur ind til Fredericia for at se os omkring.
P1010598

Vejret var råkoldt, men i perioder var solen fremme, og det var smukt. Vi fik kikket på en masse forretninger, og frokosten blev indtaget på en græsk restaurant i bymidten. Den græske salat var dejlig, men ikke overvældende i størrelse, når jeg tænker på, hvad Bruno og jeg fik i Grækenland for 5 EUR.
P1010604

Vi fik både snakket, motioneret og kikket på stort og småt.
P1010601

Vi besøgte Bolig Outlet, hvor mor fik købt dækkeservietter. Jeg forelskede mig i en skål med glasmosaik, men jeg ved, at Bruno ville vende det hvide ud af øjnene over den, så den fik lov at blive i butikken...

Jeg fik vist min mor Fredericias grimmeste hus. Jeg håber, at nogen snart GØR noget - det ligger lige ved Axeltorv, hvor mange af bygningerne ellers er rigtig smukke.

P1010603

I går aftes kom Christina og Lasse til spisning her. Det var meget hyggeligt! Snakken gik, selvom den var "tosproget", og hjemmelavet pizza og salat gled ned i rigelige mængder (sammen med lidt rødvin til de "voksne").

Sidst på aftenen fik vi som sagt en glad og meget talende Kristian hjem. I dag er han også glad - hans nye pc er nemlig kommet op og køre nu... :-) Vi har fået stor hjælp af den kollega, vi købte den af - han er en meget hjælpsom og rar mand!

1 kommentar:

Bruno sagde ...

Vil da lige kommentere byens grimmeste hus med en lille historie.
I mine unge dage i omkring 1980 arbejdede jeg som glarmester. Huset som her er beskrevet som byen grimmeste blev dengang lavet om, vistnok fra lejligheder til ejerlejligheder. Firmaet jeg arbejdede i havde enterprisen med at skifte alle vinduerne i huset. En morgen da vi ankom holdt politiet udenfor og der var stor opstandelse. Kokken i natklubben nedenunder var vistnok blevet uvenner med indehaveren og var stukket af, men havde taget pengekassen, fuld af gårsdagens omsætning, med sig.
Hvordan historien endte ved jeg ikke, men ihvertfald har jeg sat alle vinduerne i huset, hvis ikke de er udskiftet siden.