tirsdag, oktober 10, 2006

Partner fundet...

Hurra for Helle!

Igår kontaktede jeg hende i min kval og kvide, og hun havde lige løsningen - hun kendte nemlig til en, som gerne vil køre vintercup.

Nu er det på plads - min nye makker hedder Vibeke, og jeg kender hende faktisk ovre fra klubben. Vi cyklede i samme gruppe, da jeg startede i Baghjulet, og jeg er sikker på, at vi får det rigtig sjovt. Den største udfordring kan blive, at det er hårdt at snakke og cykle hurtigt på en gang :o)

Det har været en travl og god dag.

Bodil har haft første dag i sin nye skole, og hendes indtryk fra dagen er lige så godt som det indtryk, vi fik i går. Hun er blevet mødt med interesse og åbenhed, og hun er vildt begejstret for det faktum, at når hele skolen samles, er de nogenlunde lige så mange, som de var i 7. årgang på hendes gamle skole...

Hun genfortalte en situation, hvor hun var blevet nervøs. En flok piger ("af dem med sminke og modetøj", som hun sagde) var kommet hen imod hende - lidt ældre piger, fra 8. klasse, viste det sig. Den slags piger, som plejede at være nedladende og hånlige.
"Men mor, de var sk... søde, og ville bare møde mig!" sagde Bodil, glad og forundret.

Jeg håber, håber, HÅBER at det bliver ved at være godt!!

Ellers har dagen budt på en stram tidsplan. Efter arbejde skyndte jeg mig hjem, skar broccoli i stykker og rev gulerødder. Så kørte Andreas og jeg afsted - han skulle styrketræne, jeg skulle spinne. Hjemme igen halv syv, hvor Bodil og Kristian var i fuld gang med at varme millionbøf og koge markaroni og broccoli og dække bord - maden skulle være færdig i en fart, for Andreas møder kl. 19 om tirsdagen.

Resten af dagen er gået med madpakker, vasketøj og strygning, og lige om lidt putter jeg Kristian i seng. Han har fået lov til at varme Brunos side af sengen i nat - det er ikke så dårligt!

Det har været en god dag - det trængte vi allesammen til.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder som en rigtig god skole og en dejlig start for Bodil isaer med de piger som "bare" var soede :-)

Lizelotte sagde ...

JA - jeg blev også bare så glad for at høre den episode :-)

Lene sagde ...

En god start er altafgørende, så er der overskud. Godt du fandt dig en cykelkammerat. :-)

strikke_jane sagde ...

Godt begyndt er halvt fuldendt - er det ikke det man siger. La' os krydse fingre for at hun bliver rigtig rigtig glad for den nye skole. :-)

Lizelotte sagde ...

Tak til jer alle, for krydsede fingre og gode ønsker.

En dag vil jeg skrive en post om, hvor glad jeg bliver, når jeg får al den varme og opbakning her på bloggen... :-)

Anonym sagde ...

Dejligt at høre om Bodils gode første skoledag. Håber det bliver ved og kun bliver tre gode år.

Og godt, Lotte, at du fik fundet dig en cykel makker :)

Lommen sagde ...

Orv, kan godt huske, hvor ulykkelig jeg selv var i skolen i en periode - og jeg var endda noget ældre end din Bodil.
Jeg flyttede (mod mine forældres vilje) til et andet gymnasium. Efter få uger måtte de indrømme: De havde fået en helt ny Ilivsglad) datter og var vist lidt flove over, de i første omgang ikke havde fattet situationens alvor...
Jeg håber SÅ meget, din Bodil bliver glad igen. I det mindste har hun en mor, der forstår hende, og det er jo et godt udgangspunkt! :-)

Anonym sagde ...

Til lykke med den nye skole. En kæmpe beslutning at skifte skole, men det lyder jo rigtig godt. Her har mine også skiftet. Den ældste efter 6., den næste i slutningen af 5., den 3. i slutningen af 3. og den sidste...ja, hun fik bare lov til at starte i skolen fra starten, for da havde vi fattet budskabet om den anden skole....Nok de bedste beslutninger vi nogensinde har taget, selvom vi - set i bakspejlet - nok skulle have taget dem noget før.

Lizelotte sagde ...

Pernille og Moster Tulle - jeg ville også ønske, at vi havde taget beslutningen før. Men bedre sent end aldrig. Og det ER en stor beslutning!

Og jeg må da indrømme, at jeg stærkt overvejer, om min yngste skal skifte til privatskole efter 6. klasse, hvor den lokale skole stopper.