mandag, oktober 30, 2006

Mandag uden stress

Hallo - det er lykkedes os at overleve mandag - helt uden stress...

Noget af grunden er, at vi har styr på ugen på forhånd. Så går det bare bedst. Når jeg får lavet ugeplanen med
  • alle vores aftaler
  • madplan for mandag til fredag
  • "huskebeskeder" for svømmetøj, gymnastiktøj, mødetider mv

...så fungerer ugen altså bare bedst.

Sammen med madplanen i går lavede vi en indkøbsseddel. Og eftersom jeg har tidligt fri mandag, for at køre Kristian til badminton, passer det fint, at jeg køber de ting ind til ugen, som vi mangler.

køkkenbruijs

I dag stod der Brunos kålgryde på menuen. En dejlig efterårsret med sprødstegt bacon af den slags, man skærer selv, gulerødder, kartofler, porrer og hvidkål. Gode danske grøntsager. Uhm.

P1010648

Mens Bruno kokkererede (jeg var undskyldt pga. mit dumme håndled - det holdt LIGE til indkøbsturen), kreerede Kristian en græskarlygte. Han var meget koncentreret!

Resultatet blev faktisk også kanongodt! Han fik kun LIDT hjælp af mig - det er svært at skære i sådan et hoved, når man kun er 10...

P1010650

Nu står det udenfor vores dør og spreder (u)hygge.... over en dag, som faktisk har været vældigt hyggelig. Bodil er i juniorklub, og lige om lidt skal Andreas på arbejde... han gider ikke ... men pengene er jo i orden at få :-)

6 kommentarer:

Lene sagde ...

dejlige billeder :-) han er dybt koncentreret din søn og et flot resultat. Nu lyder du næsten som min lillesøster Lizelotte, hun er ogå tilhænger af madplaner,køreplaner etc. Jeg tror aldrig jeg lærer det ;-)

Lizelotte sagde ...

Vi er heller ikke for gode til det - weekenden går alt for let uden vi har fået lavet "planen", men vi kan bare mærke forskellen de uger, hvor det lykkes ... :-)

Anonym sagde ...

Det er en fin lygte han fik lavet dér. Er vild med at øjnene har pupiller :-D

Brunos kålgryder ser lækker ud. Må man smage?

Lizelotte sagde ...

Ja, Therese - øjnene er et "nice touch" - Kristian tegnede dem, men de var for svære at skære ud, så det måtte jeg gøre :-)

Du kan bare komme forbi en dag den er på menuen ;-)

Anonym sagde ...

Hvor er lygten skøn!! Kan især godt lide øjnene, hen ser virkelig uhyggelig ud!!
Det lyder meget organiseret det med madplaner, men også meget tidsbesparende. Hvad er dine yndlingsopskrifter?

Lizelotte sagde ...

Nogen af favoritterne i familien er kæmpebøf (en stor hakkebøf med grøntsager og ost, stegt under låg), karrysuppe med kylling, pizza, farserede porrer, lynstegte grøntsager i forskellige varianter, mex-mad, og naturligvis kødsauce og spaghetti...

Vi prøver at finde på nyt og variere os - det er lidt nemmere, når man laver madplan, men vanskeligt alligevel - det er så nemt at planlægge med de retter, man kender... frem for at skulle bladre i opskriftbøger og ugeblade, når madplanen skal laves.

Det er desværre mest i perioder, vi er så organiserede - men vi er enige om, at hverdagen fungerer så dejligt, når vi gør det.

I aften skal vi have rester fra i går og i forgårs :-)