lørdag, oktober 28, 2006

Efterårsklar

Vi må erkende det - det er efterår. Selvom der har været nogen eftermiddage, der føltes forårsmilde og gode.

I dag har vi været flittige. Ikke fordi vi havde lyst, men fordi at NU skulle det være!

Kaninburet skulle flyttes. I vinter skal det stå i vores gamle drivhus, ikke så meget af hensyn til kaninerne, men fordi det er dejligt for Bodil, at hun kan sidde derinde og nusse med dem på en mørk aften. Vi har nemlig også sat min gamle sakselampe op derude, så hun kan tænde lys.
For at få kaninburet ind, er Bruno nødt til at afmontere hele siden på det efterhånden ret vaklevorne gamle "drivskur". Det gik en gang til. Drivskuret har også fået nyt tag, for det regnede temmelig meget ind sidste år.

P1010636

Mens Bruno arbejdede, undrede kaninerne sig over, hvor pokker deres bur var blevet af...

P1010638

Jeg var også flittig. Der blev tømt blomsterkasser og sat potter væk, og terrassen blev grovluget og fejet og fin.

P1010642

De plantesække, som var i blomsterkasserne, blev tømt ud i de nylugede højbede - det blev så pænt...

P1010641

Selv Andreas var i sving! Han vaskede havemøbler af, så vi kunne sætte dem væk med god samvittighed - god dreng!

P1010643

Jo - det ER Andreas. Men han syntes bare, han skulle prøve, hvordan det var at have brunt hår... :-)

Da det begyndte at blive mørkt, kunne vi gå ind med god samvittighed, over alt det, vi har nået.
Og jeg kan sagtens overse nullermændene i hjørnerne, indtil i morgen. Jeg kikker bare på denne her, som står og blomstrer i mit køkkenvindue:

hawaiiblomst

Nu vil jeg ned i sofaen og nyde min mand og et dejligt glas rødvin fra Ellul-Ferrieres...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

HOV - er det efterår nu??
Det ser da sådan ud på Lizelottes terrasse.
Jeg lader som om det ikke er, lidt endnu.
- Selvom jeg har været ude at rive og feje sammen af de nedfaldne grene fra vores kinesiske vandgran, der bare lå OVER det hele efter den første efterårsstorm.

Lizelotte sagde ...

Conny - vi kan ikke komme uden om det længere - og næste weekend er første vintercup-afdeling!

Så må det altså være efterår...