fredag, oktober 27, 2006

Livet går videre

Det er pokkers med de kæledyr! Især dem, der kun har en livslængde på 2-3 år, for der er basis for tilbagevendende sorg, når de små, uldne hjertebørn ikke kan mere.

Birger var gammel - godt 3 år - og vi havde snakket om, at han nok ikke holdt så længe endnu. Alligevel var der stor sorg i går aftes, da han pludselig ikke rigtig gad løbe omkring mere. Han sad bare lige så stille, og kunne falde i søvn når man sad med ham.

Vi snakkede meget, Bodil og jeg - om at det er den vej, det går, og at han har haft et godt liv.
I nat har hans bur stået ved siden af Bodils seng, og jeg havde egentlig regnet med, at han ville være død her til morgen. Det var han ikke. Der var dog ikke meget liv tilbage i ham, og jeg besluttede sammen med Bodil, at han ikke skulle ligge sådan længe - så jeg ringede til dyrlægen fra arbejde, og fik en tid.

Bodil var godt klar over, at det dyrlægen kunne gøre for Birger, var at give ham fred. Og det var ok.

Da jeg kom hjem for at hente Birger, var han dog lige så stille gået bort af sig selv.

Nu sover han i husets fineste decouperede æske, pakket ind i sort, blødt fleece-stof, og han har fået en fin grav.
P1010627

Han var en fin hamster.

Bodil klarer den, tror jeg :-) Især efter denne her lille fyr er flyttet ind.

Pjevs

Mød Pjevs. Hvis hun bliver lige så forkælet, som Birger var, skal hun nok også blive en gammel hamster... :-)

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

R.I.P, Birger.

Lene sagde ...

Pjevs tror jeg er den rette medicin. Ha det godt alle sammen og ha en god weekend :-)

Lizelotte sagde ...

;-) @ Helle...

Lene, jeg tror bestemt den bliver god - må I også ha' en god weekend!

Anonym sagde ...

Tillykke med Pjevs og sov sødt Birger.
9
God weekend :-

Anonym sagde ...

"Livet det er en sorgens ø, bedst som man lever skal man dø" (fra "Vi på Krageøen).

Stine sender sin dybeste medfølelse og sit største tillykke med Pjevs. Han ser (næsten) li' så sød ud som Birger.

Lizelotte sagde ...

I lige måde Ella!

Conny, hils Stine og sig tak :-)