søndag, oktober 01, 2006

Stadig i fuldt flor

Nogen dage kører jeg på arbejde - som regel fordi en af følgende kriterier er opfyldt:
  • Jeg har et ærinde, som kræver brug af bilen
  • Jeg skal købe dagligvarer ind i lidt større stil end min rygsæk tillader
  • Jeg skal til møde med kunder, og er i ikke-cykelvenligt tøj
  • Det er regnvejr
  • Jeg var ugidelig fra morgenen af.

Når det er tilfældet, parkerer jeg stort set altid samme sted - på en lille p-plads bag vores kantine, ikke særligt langt fra indgangen i enden af vores kontorhus på Østergårdsvej.

Når jeg skal hjem, går jeg ud af denne indgang, krydser Østergårdsvej, og går mellem den bygning, kantinen ligger i og den, vores nødstrømsanlæg er anbragt i. Jeg kanter mig vej mellem parkerede motorcykler her, og kommer på den måde over til den førnævnte p-plads.

Undervejs har jeg flere gange i sommer nydt en blomstrende klatrerose, som nogen har sat op ad nødstrømsanlægsbygningen. Den har de smukkeste blomster, og dens sæson er tilsyneladende stadig ikke forbi. Dette syn mødte mine øjne i fredags, da jeg var på vej over til min bil:

P1010540

Det var lige, hvad mine øjne trængte til på det tidspunkt.

Ingen kommentarer: