tirsdag, december 12, 2006

En god arbejdsplads...

...er en fantastisk ting.

Jeg var nede på mit arbejde her til morgen. Jeg ville høre, om jeg kunne få en ordning af en slags, så vi kunne få puslespillet omkring pasning af Bodil til at gå op.

Personalechefen hev overenskomsten frem og sagde: Her er sådan en fin gummiparagraf.
Den handler om pasning af børn, når man kommer hjem fra sygehuset med dem. Men den passer vist også fint på jer.

Mig: Skal jeg have noget skriftligt fra lægen?
Personalechefen: Nej, det er vist ikke nødvendigt.

Og så har jeg altså 2 ugers orlov med løn til at passe Bodil her hjemme. Luft.

Jeg gik bagefter til min afdelingsleder, for at fortælle ham om personalechefens løsning. I forlængelse heraf - for at mildne det faktum, at jeg lige er væk 2 uger i den travleste tid - mumlede jeg noget om at logge lidt på hjemmefra og rydde op i min postkasse.

Afdelingsleder: Det gør du altså bare ikke. Du holder fri og tager dig af din datter.

Tjah - hvis ikke jeg havde været så snottet, ku' jeg have kysset ham. Den her løsning tager en vægt af mine skuldre og stressklumpen ud af min mave.

13 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

Du godeste gud, hvad er det dog for et himmelsk sted du arbejder?
Hvor ER det godt for dig.

unsent sagde ...

Jeg melder mig enig. Det er da en fantastisk løsning på et stort problem

Lizelotte sagde ...

Suzy jeg er heldig - som grøn programmør faldt jeg ned på bankdata - det er jeg stadig glad for 15½ år efter...

Unsent, velkommen - det er nemlig rigtig godt!

Lene sagde ...

hold da op Lizelotte, det er godt nok godt gået af din arbejdsplads, det kunne min ikke ha stillet op til.

Lizelotte sagde ...

Lene, jeg er også rigtig glad for dem lige nu... :-)

splejsen sagde ...

Det er godt at se, at der nogle steder findes ordenlige, menneskelige chefer.
Personligt er jeg ikke stødt på mange af dem..

Lizelotte sagde ...

Man kan være heldig, Splejs... :-)

Anonym sagde ...

Hej Lizelotte. Rigtigt god bedring med din datter. Jeg havde selv kyssesyge, da jeg var på hendes alder, og ved derfor, hvor slemt det kan være. Og så er det en fed arbejdsplads, vil jeg da lige tilføje.
Rigtig god jul, når I når så vidt med det også <:-)

Anonym sagde ...

Oh, hvilken himmelsk fryd! Og god bedring!

Anonym sagde ...

Den slags arbejdspladser er guld værd. Jeg mindes stadig med forargelse en arbejdsplads jeg var på engang, hvor man trak min kollega i løn, mens hun sad på intensivafdelingen ved sin 5-årige datters resirator.

PS. Datteren overlevede ...

Lizelotte sagde ...

Helle, det er uhyggeligt. Hvad tænker de på sådan nogle steder?? Men godt datteren klarede den - jeg håber, din tidligere kollega har fundet job et andet sted!

Anonym sagde ...

Sådan! -Hvor er du heldig Lizelotte. God bedring til Bodil med det sødeste navn i hele verden. knus ;)

Lizelotte sagde ...

Hej Lupo og velkommen her. Jo jeg er en heldig en, og det med navnet skal jeg fortælle barnet ... hun synes vist godt vi kunne have valgt noget mere almindeligt...