fredag, december 22, 2006

Juletid er ... motionstid?

På en eller anden bizar måde er det lykkes mig, midt i denne søde og usunde juletid, at få gang i motionen.

Det er nok en erkendelse af, hvor akut, jeg har brug for det - fysisk, ja, men især på det mentale plan. Det er ikke tilfældigt, at man i ved diverse psykiske lidelser bruger motion som en del af behandlingen. Altså - ikke at jeg er psykisk syg, men jeg har da godt kunnet mærke, at der har været mange stressende faktorer i mit liv det seneste år.

Endorfiner sparker røv.

Jeg mener det.

Jeg kan mærke, at mit fysiske og psykiske overskud vokser, når jeg holder mig fysisk i gang. I denne uge er det faktisk gået rigtig godt - hvis vi ser 7 dage tilbage, kan jeg mønstre følgende:

Søndag: 5 km løb
Tirsdag: en rask times spinning
Torsdag: 5 km løb
I dag: en time spinning igen.

Og jeg har planer om, at min juleaftensformiddag skal indeholde en gang julespinning også - og mon ikke det bliver til en løbetur engang snart igen? Skoene kan lide mig for tiden :-)

Alt dette blot fordi jeg er så glad for at være i gang - at jeg er nødt til at prale lidt ...
;-)

5 kommentarer:

Lene sagde ...

godt gået Lizelotte, og du har ret det giver overskud, men jeg kan ikke finde tiden lige for øjeblikket.

Anonym sagde ...

Hvor jeg dog genkender det. Jeg har det præcis på samme måde.

Anonym sagde ...

Lad mig glædes med dig. Fik for første gang i to måneder(rødmer skamfuldt) slæbt mig selv i motionscenteret og faktisk har jeg nået en masse idag - måske fordi det gav lidt mere energi? Det er egentlig en skam, at det er det man sylter, når man har travlt.

Lizelotte sagde ...

Maria - tak i lige måde :-)

Lene - jeg har haft SÅ svært ved at finde tid, motivation, overskud, lyst .... you name it ... men nu VIL jeg :-)

Helle - motion gør glad :-)

Pollyanna - go girl, to måneder suser forbi som et lyn, men det er jo ingen undskyldning for ikke at komme op på hesten igen. Vi kan ikke gøre noget ved den tid der er gået - kun den, der kommer :-)

Lizelotte sagde ...

...og Helle ... jeg er i SKARP træning til januar-afdelingen af Vintercup. ... der er jo hård konkurrence... ;-)