søndag, december 17, 2006

Lidt bedring at spore?

Bodil har det stadig ret dårligt. I går nåede hun igen op over 40 i feber, men i dag har hun til gengæld ikke været nævneværdigt varm.

Smerterne i halsen og ørerne er hårde ved hende. Oven i har hun meget slim i halsen, som hun hoster op. Pillerne kan slet ikke holde hende smertefrie, men de tager toppen og gør hende søvnig, så hun kan sove fra noget af det.

I dag har hun til været nedenunder lidt. Hun har siddet i sofaen sammen med mig, og set "The way we were" med Streisand og Redford - med lyden næsten helt skruet ned. Det er første gang i dagevis, at hun har forladt sin seng andet end for at gå på toilettet. Det er også første gang siden i torsdags, at hun har kunnet holde ud at se lidt tv.

Hvis du spørger hende selv, er der ingen bedring. Hun er nærmest døden nær. Jeg kan godt forstå hende, men udefra kan jeg se de tegn på bedring, jeg nævner. Hvis feberen i aften holder sig under 40, vil jeg være forsigtigt optimistisk...

Bruno og Kristian har udnyttet at butikkerne er åbne i dag - de har været en tur inde i byen og shoppe lidt! Det er dejligt, at der sker lidt for Kristian også. Nu har han en kammerat på besøg - de er forment adgang til Kristians PC fordi den står ovenpå, hvor Bodils værelse også er, men så hygger de sig med andre ting. Lige nu har de været ude ved Bodils kaniner for at fodre og gi' lidt omsorg.

Bodil er lige kommet i seng igen. Jeg har skiftet sengetøj og luftet ud derinde, og sat frisk vand frem. Nu skal hun have lidt helende ro.

2 kommentarer:

Lene sagde ...

Så er man syg, når ikke engang fjernsyn er noget ;-). Godt du er hjemme hos Bodil, for hun har da brug for pleje, ja faktisk synes jeg, det engelske ord er bedre = nursing (der er lidt mere omsorg i det ord)
Varme tanker herfra

Lizelotte sagde ...

Ja hun er faktisk meget dårlig, Lene ... det er hårdt, men jeg håber, hun snart bliver bedre.

Du har ret, nursing er et mere omsorgsfuldt ord... :-)