mandag, december 11, 2006

Julepynt II

Som tidligere nævnt, har meget af mit julepynt en historie.

Da jeg var 16 år gammel, og gik i 2g., havde jeg en meget sød kæreste, som hed Ole.
Selvom Ole ikke havde forfærdeligt mange penge, lavede han en pakkekalender til mig i december. Der var mange forskellige ting i den - the, et sødt krus (som nu bor i min søsters sommerhus), chokolade - og så de her nisser, som hans mor havde strikket.

P1010801

Jeg holder stadig meget af dem, selvom det aldrig blev Ole og mig.
Vi skiltes ½ års tid senere, for jeg var ikke klar til at binde mig så fast, som han havde lyst til.

For nogen år siden stødte jeg på ham, og det viste sig, at han er gift og har et par dejlige døtre. Han bor stadig i Aalborg - det var rart at se, at han havde det godt.

Jeg mindes ham dog som en god og dejlig del af min ungdom, og nisserne minder mig om ham - og om alle de gange, jeg har holdt jul sammen med dem.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Oles mor er ret genial. Hvis jeg kunne strikke, var det sådan noget jeg strikkede.

Lizelotte sagde ...

Szabo, jeg har ofte overvejet at kopiere dem. men det er kun blevet ved tanken :-)

Anonym sagde ...

De er vildt kære... Den perfekte julegave med omhu der ikke koster en bondegård...