tirsdag, december 05, 2006

Livsnyderen til grin

I går til afdelingsseminaret, havde jeg en lidt bizar oplevelse.

Ovenpå vores dag om stresshåndtering, kom Thomas Flindt på besøg. Han er coach og latterinstruktør, og vi skulle grine. Af absolut ingenting.

Først introducerede han konceptet - latter er sundt, afstressende osv. Og så skulle vi ud på gulvet og grine.

Nøj, hvor var jeg forbeholden - helt ned i maven.
"Hvordan skal jeg kunne le - jeg er tættere på at være ked af det end glad," tænkte jeg.

"If you can't make it, fake it", var Thomas' parole - for hvis man griner falsk, kommer den ægte latter boblende af sig selv.

Og det gjorde den. Vi grinede af hinanden og os selv, i over ½ time. Bizart. Og jeg ved ikke helt hvad jeg synes om det. Men på en måde udrensende og afstressende - det må jeg indrømme...

P1010773

P1010775

Selv efter seancen var ovre, var det lidt svært at holde op med at grine...

P1010785

2 kommentarer:

Lene sagde ...

Latter er afstressende, men jeg har som du haft et lidt anstrengt forhold til latterkurser, men det kunne da være sjovt at prøve engang ;-)

Lizelotte sagde ...

Ja ... det er lidt absurd, jeg er ikke sikker på, at jeg bliver afhængig... :-)