lørdag, december 23, 2006

Næsten klar ...

Indtil videre har vi haft en dejlig, hyggelig, langsom, ustresset 23. december.

Normalt har vi åndssvagt travlt - fordi vi plejer at holde lillejuleaften med Lasse og Christina.
Men i år er det mere stille og roligt...

Der var tid til en langsom morgen, hvor Kristian kunne hygge lidt med sit tv, inden vi spiste morgenmad, og han i ro og mag kom i tøjet og fik fundet de ting, han skulle have med over til sin far. Hen på formiddagen fulgte jeg ham derover (der er vel 50 meter fra vores indkørsel til deres), og vi ønskede god jul, og aftalte, at Kristian kommer en tur den 31. december, for at fejre Lasses fødselsdag sammen med os - vi holder en lille brunch.

Resten af dagen er gået med, at jeg har sladret i telefon, mens jeg kogte risengrød til alamande, og Bodil og jeg har fået de sidste pakkespilsting på plads. Vi lavede en lille indkøbstur med dette formål, og fik pakket pakkespilstingene ind.

Lige nu bobler rødkålen over stille blus. Jeg koger som regel efter "God mad - let at lave" - opskriften, og det bliver altid vellykket. Opskriften lyder på "et lille rødkålshoved på 1 kg", men jeg har nu aldrig været ude for et rødkålshoved, som var ret meget under 2 kg! Denne gang står der 2½ kg rødkål og simrer dernede, det dufter herligt...

P1010856

Juletræet kom ind igår og blev pyntet af to ivrige nisser.

P1010849

I morgen kommer vores gæster om eftermiddagen. Vi skal have hjemmelavet glögg og spille pakkespil til den helt store guldmedalje. Glöggekstrakten har trukket dejligt længe.

P1010842

Måske putter jeg rosinerne i i aften. Så kan de blive tykke og sprittede og gode.

Bodil går over til sin far omkring spisetid, for at fejre jul der. Hun kommer hjem igen og sover - og mon ikke hun vil forlange at få en enkelt gave, inden hun går i seng??

Det skal nok blive en dejlig juleaften, sammen med dejlige mennesker.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg ønsker dig en glædelig jul - ud fra dette indlæg at dømme bliver den rigtig hyggelig. Ser frem til at høre mere fra livet omkring Lillebælt til næste år.

Lizelotte sagde ...

Conny, den skal nok blive hyggelig. Glæder mig også til at læse om dine løbefremskridt i 2007 :-)