onsdag, december 13, 2006

Julepynt III

Her i huset er det ikke rigtigt jul, hvis ikke vi har en mistelten - og gerne flere.

Misteltenen er en af de hyggelige traditioner, som er kommet fra England - og jeg har som voksen taget den til mig med kyshånd.

P1010797

Kristian kan flere gange på en dag sige: "Mor - jeg kom altså til at stå under misteltenen lige før!" - og så er der jo kontant afregning.

Jeg har været så lumsk at anbringe en mistelten, så den hænger over vores trappe til 1. sal. Så jeg er jo nødt til at stå på lur og kysse Andreas, når han kommer nedenunder. Han siger "Yyyyrrch" og skærer ansigt, men han stritter faktisk ikke imod - han kan godt lide det! :o)

Heldigvis behøver jeg dog ikke at lege Gertrud Sand og stille mig hen og råbe "Oluuuuf - a står lige under æ mistelteeeeen" - Bruno kan heldigvis godt finde ud af at kysse mig uden hjælp fra den lille stedsegrønne...

3 kommentarer:

Lene sagde ...

;-)dejlig tradition, men her har vi vist kun haft en mistelten en enkelt gang

Anonym sagde ...

Jeg tror, jeg vil tage traditionen til mig med kysmund!

;-)

Lizelotte sagde ...

Henriette, det er jeg ikke HELT overrasket over :-)

Lene, jeg synes misteltenen er frygteligt pyntelig ud over dens herlige funktion som kysse-udløser...