lørdag, december 23, 2006

Firmajulegaver

I mit firma får vi julegave som fortjent.

Vi har nemlig nogen driftsmål, som skal overholdes. Hver måned gøres det op, om vi har nået den oppetid, vi har som mål, og om der ikke er for mange nedbrud på systemerne, eller for mange overskridelser af svartiderne.

De måneder, det lykkes, sætter ledelsen en flaske vin i et skab, som hænger på gangen tæt ved kantinen. Ved årets udgang er det antallet af flasker i skabet, som afgør, hvor mange flasker, vi får i julegave.

I år havde vi 10 flasker i skabet. Vores ledelse ville os det dog godt, så vi har rent faktisk fået 12 flasker - heriblandt også hvidvin, champagne og portvin til julechokoladen.

Det er en herlig ting at kunne tage med hjem!

Brunos firma er meget mindre, og gør noget helt andet ud af julegaverne.
I god tid inden jul har de kunnet vælge mellem forskellige julegaver. Bruno kommer som regel hjem og rådfører sig med overkommandoen (mig) om valget. I år blev det til en dejlig pakke, som indeholdt en thebrygger fra Menu, biscotti og italiensk dessertvin, et par stearinlys og en nuttet træengel.

P1010847

Og så falder der jo også diverse ting af, fra kontakter og leverandører, da Bruno har et udadvendt job. I år er det blevet til nogen håndklæder og en flaske julesnaps.

Det er en pudsig tradition, det med firmajulegaver. Men jeg synes også, det er sjovt og spændende og motiverende. Jeg bliver ihvertfald glad - og plejer også at huske at sige tak, næste gang jeg ser vores direktør på gangen... :-)

Ingen kommentarer: